خبرگزاری کار ایران

در کارگروه میراث فرهنگی اصفهان مطرح شد:

ضرورت قیمت گذاری صنایع دستی در اصفهان

کد خبر : ۴۱۶۴۸

استان اصفهان تنها استانی است که بیشترین تولید کننده صنایع دستی را در کشور دارد.

ایلنا-اصفهان: استاندار اصفهان: قیمت گذاری صنایع دستی، موجب ثبات این بخش و ایجاد اطمینان برای خریدار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علیرضا ذاکر اصفهانی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که با حضور معاون عمرانی استانداری و کارشناسان این حوزه در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: استان اصفهان تنها استانی است که بیشترین تولید کننده صنایع دستی را در کشور دارد.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه در صنایع دستی دارای نشان استاندارد ملی می باشیم، یادآور شد: صنایع دستی تولیداتی الهام گرفته از هنر است ولی در عین حال وقتی به تولید نیمه انبوه می رسد بعنوان کالایی تجاری محسوب می شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه قیمت گذاری صنایع دستی، موجب ثبات این بخش و ایجاد اطمینان برای خریدار خواهد شد، تصریح کرد: البته این کار فوق العاده مشکل است و باید طی چند مرحله صورت پذیرد.

وی افزود: تعیین قیمت برای هنر که برخاسته از دل هنرمند و نشان‌دهنده ذوق و سلیقه وی می باشد کار بسیار دشواری است و برای برخی از هنرها که منحصر بفرد و کار استادان زبده و چیره دست می باشد امکان ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به متفاوت بودن آثار هنری از نظر خالق، مواد اولیه، طرح و رنگ، این کار باید با نظارت اداره استاندارد و مرحله به مرحله انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سوغات گز اصفهان دارای برند‌های مشخصی است و هر کس بسته به ذائقه و سلیقه بدنبال برند خاصی از آن است، خاطر نشان کرد: شناسنامه دار كردن صنایع دستی با استاندارد خاص و ایجاد برند تجاری مناسب، برای حفظ تاریخ و فرهنگ این سرزمین و از طرفی وجه اقتصادی موضوع، ضروری است.

استاندار اصفهان اذعان داشت: با توجه به ارزشمندی صنایع دستی، بسته بندی شكیل و متناسب با هنر برخاسته از دل، جهت ارائه به بازارهای داخلی و خارجی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه امروز در دنیا، صنعت بسته بندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: بسته بندی نکردن صنایع دستی و نداشتن بسته مناسب و درخور شأن این صنایع از ارزش آن می کاهد.

وی افزود: نداشتن بسته بندی مناسب مسئله ای است که در تولیدات کشاورزی ما از جمله سیب نیز مطرح است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز