خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان اصفهان:

محصولات غذایی غیراستاندارد عامل بیماری‌های ارگانیک است

کد خبر : ۳۳۳۹۶

بهترین راه حفظ سلامت مصرف کنندگان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی با تولید و مصرف محصولات غذایی استاندارد و پرهیز از مصرف محصولات فله‌ای و مشکوک است.

ایلنا - اصفهان: مدیرکل استاندارد استان اصفهان، استفاده از محصولات غذایی سالم و استاندارد، از نظر شیمایی و میکروبی را اساس سلامت و تندرستی افراد جامعه دانست و گفت: توجه به برخی نکات میکروبیولوژی در این خصوص ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، غلامحسین شفیعی با اشاره به وجود تعداد بیشماری از میکروارگانسیم‌ها که در صورت ورود به بدن انسان باعث بیماری و برهم زدن نظم سیستم ایمنی می‌شوند، افزود: این عامل به واسطهٔ مصرف مواد غذایی غیر استاندارد و عدم رعایت توصیه‌های ایمنی و بهداشتی به وجود می‌آیند.

وی بهترین راه حفظ سلامت مصرف کنندگان را رعایت بهداشت فردی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: یکی از این الزامات تولید و مصرف محصولات غذایی استاندارد و پرهیز از مصرف محصولات فله‌ای و مشکوک است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان که معتقد است امروزه در زمینه فرآورده‌های غذایی بیوتکنولوژی کارهای بسیاری که اساس آن‌ها بر مبنای تغیرات ژنتیکی میکروارگانسم‌ها است، صورت گرفته و نتایج قابل قبولی ارائه شده، گفت: در کشور ما نیز محققان کارهای موثر و قابل تقدیری انجام می‌دهندکه با وجود همه کاستی‌ها، این تحقیقات و تعامل جوامع علمی و دانشگاهی با صنعت و تولید کشور، فواید فراوانی برای جامعه در بر داشته و صورت می‌گیرد.

وی استفاده از محصولات پروبیوتیک را یکی از موارد جدید در کشور عنوان کرد و بیان داشت: این فرآورده‌ها که اغلب در لبنیات مورد استفاده قرار می‌گیرد به منظور سلامت دستگاه گوارش تولید شده‌اند و ارتقائ فرهنگ استفاده از این محصولات دارای نشان استاندارد در جامعه مفید خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز