خبرگزاری کار ایران

آلودگی هوا اصفهان را هم تعطیل كرد

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۱۷

سازمان صنعت، معدن و تجارت هماهنگی لازم برای کاهش فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی با آلایندگی بالا را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه را پیگیری و اجرایی کند.

اصفهان – ایلنا: شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، برای پیشگیری از تأثیرات سوء عوارض تجمعی آلاینده‌ها بویژه ذرات معلق ۵/۲و زیر۱۰ میکرون برای سلامت عموم، تمامی مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تعطیل اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، به دنبال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی ناشی از وقوع پدیدهٔ وارونگی دما، کمیتهٔ وضعیت اضطراری آلودگی هوا در استانداری اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این مقاطع تحصیلی در شهرهای اصفهان – بهارستان – خوراسگان – سجزی – گز – گرگاب – شاهین شهر – نجف آباد – کهریزسنگ – گلدشت – زرین شهر – فولاد شهر – سده لنجان – ورنامخواست – چمگردان – زاینده رود و شهرستانهای فلاورجان - خمینی شهر - برخوار و مبارکه در روزهای ۱۲/۱۰/۹۱ و ۱۳/۱۰/۹۱ تعطیل هستند.

در این اطلاعیه توصیه‌های زیر برای ساکنان در شهر‌ها و مناطق پرجمعیت ارائه شده از جمله رعایت طرح ترافیکی زوج و فرد، برای کنترل آلودگی هوا در شهر اصفهان و استفاده نکردن از خودروهای دودزا و الزام به انجام معاینات فنی خودرو‌ها، بدیهی است عوامل راهنمایی و رانندگی از تردد خودرو‌ها و موتور سیکلت‌های دود زا و فاقد معاینه فنی در شهر جلوگیری خواهند کرد.

رعایت الگوی صحیح مصرف و صرفه جویی در استفاده از وسایل حرارتی گاز سوز در منازل و محل کار، خروج غیر ضروری سالخوردگان، خردسالان، مادران باردار، بیماران قلبی، عروقی و ریوی از منازل و نیز عدم انجام ورزشهای همگانی در فضاهای باز و پرجمعیت تا رفع کامل آلاینده‌های جوی، خودداری از انجام هرگونه فعالیتهایی که منجر به افزایش آلاینده‌ها خواهد شد مانند سوزاندن زباله، برگهای پائیزی و باقیمانده ضایعات مزارع و همچنین استفاده ازخودروهای همگانی وهمکاری در عدم استفاده از خودروهای شخصی از دیگر توصیه‌های شورای مدیریت بحران آلودگی برای حفظ سلامت شهروندان به شمار می‌رود.

همچنین این کمیته تصویب کرد سازمان صنعت، معدن و تجارت هماهنگی لازم برای کاهش فعالیت واحدهای صنعتی وتولیدی با آلایندگی بالا را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه را پیگیری و اجرایی کند. لازم به ذکر است از اواخر روز پنجشنبه به تدریج از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز