خبرگزاری کار ایران

مجوز اولیه احداث بزرگترین كارخانه تولید كود ارگانیك كشور در آران و بیدگل گرفته شد

کد خبر : ۳۳۲۶۲

مدیرعامل شركت بازرگانی رزگل آپادانا از اخذ مجوز احداث بزرگترین كارخانه تولید كود ارگانیك (غیرشیمیایی وغیرسمی) به مساحت 120 هزارمترمربع و اشتغالزایی بیش از یك هزارنفر در ابوزید آباد آران و بیدگل خبرداد.

ایلنا – كاشان: مدیرعامل شركت بازرگانی رزگل آپادانا از اخذ مجوز احداث بزرگترین كارخانه تولید كود اورگانیك (غیرشیمیایی و غیرسمی) به مساحت 120 هزارمترمربع و اشتغالزایی بیش از یك هزار نفر درمحمدآباد ابوزید آباد آران و بیدگل خبرداد.

« بهرام آریامنش »در گفتگو با خبرنگار ایلنا در كاشان با اعلام این خبر گفت: این پروژه بسیار بزرگ در سه فازتولید با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد تومان شامل كلیه هزینه های اجرایی تا مرحله تولید وارائه كالا به بازار در روستای « محمدآباد ابوزید آباد» آران و بیدگل به زودی احداث می شود كه به طور مسیتقیم یك هزار و 77 نفر و به طور غیر مستقیم بالغ بر 40 هزار نفر اشتغالزایی را برای منطقه كاشان و آران و بیدگل به همراه خواهد داشت.

آریامنش با اشاره به اینكه مجوزهای اولیه واگذاری و جانمایی بیش از 120 هزارمترمربع زمین از مراجع ذی ربط در استان اصفهان طی سه ماه گذشته تاكنون گرفته شده است گفت: به محض واگذاری زمین این شركت متعهد شده به مدت 2 سال نسبت به تولید محصول خود اقدام نماید.

وی مهمترین اهداف احداث این پروژه عظیم در منطقه كاشان و آران و بیدگل را فعال شدن اقتصاد منطقه ای خصوصا در مركز ایران، زیر دستی و بالا دستی، معادن، كارهای خدماتی و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته های كشاورزی و مصرف كودسالم و بدون هر گونه آلایندگی برای بخش كشاورزی عنوان كرد و گفت: با توجه به اینكه درحال حاضر علم كشاورزی برای مسئولین و كشاورزان مهمتر از تولید محصولات كاملا غیر شیمیایی، غیر یارانه ای و تماما تولید داخل است، احداث این كارخانه بزرگترین كمك به دولت در زمینه تولید و رسیدن به خودكفایی در بخش تامین كود كشاورزان خواهد بود.

« بهرام آریامنش » با بیان اینكه درحال حاضر شركت رزگل آپادانا سالیانه بالغ بر 50 هزارتن كود اورگانیك تولید می نماید كه با به به بهره برداری رسیدن فاز بعدی آن در شهرستان آران و بیدگل سالانه به 432 هزار تن كود اورگانیك افزایش پیدا خواهد كرد گفت: شركت آپادانا درحال حاضر با توجه به گستردگی كار و خط تولیداتی كه در مناطق مختلف ایران دارد 100 نفر دركارگاههای تولیدی این شركت مشغول به كار هستند.

وی با بیان اینكه خوشبختانه مواد اولیه این كارخانه كه شامل مواد آلی معدنی و گیاهی است در منطقه كاشان و آران وبیدگل به وفور وجود دارد، افزود: شركت بازرگانی رزگل آپادانا، ضمن اینكه درحال حاضر بالغ بر 200 عاملیت فروش كار توزیع محصولات این شركت را در سراسر كشور به عهده دارند، محصولات خود را نیز به كشورهای پاكستان و عراق صادر می نماید.

وی در پایان ازهمكاری نماینده مردم شریف شهرستانهای كاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری آران و بیدگل و كلیه نهادهای دولتی استان اصفهان در تخصیص زمین مورد نظر جهت احداث این واحد تولیدی بسیار بزرگ در سطح كشور تشكر و قدردانی كرد.

احداث این واحد تولیدی بزرگ نوپا و نادر در محروم ترین منطقه كویری كاشان و آران و بیدگل (ابوزیدآباد) ضمن اینكه موجب اشتغالزایی بخش عظیمی از جوانان بیكار در این منطقه خواهد شد، نوع تولیدی این كود هوشمند، علاوه برافزایش عملكرد و ارتقاء محصولات كشاورزی ph خاك در كاهش ناحیه فعالیت ریشه ها با استفاده از تركیبات آن باعث افزایش باكتریهای اكسید كننده و جذب سریع در گیاهان و موجب اصلاح خاك های شور و آهكی و كاهش تنش شوری در این منطقه می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز