خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندارلنجان:

روستاهای کنار تصفیه خانه اصفهان و یزد از آب آشامیدنی سالم محرومند

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۵۹

درلنجان به دلیل مجاورت با صنایع آلایندگی بیماری شایعی تأیید نشده است/ عوارضی که هرساله ذوب آهن اصفهان به شهرداریهای این منطقه می‌پردازد صرف توسعه فضای سبز و کاهش آلایندگی‌ها می‌شود.

اصفهان – ایلنا: معاون فرماندارلنجان گفت: با وجود اینکه تصفیه خانه اصفهان وشهریزد دراین شهر واقع شده، شهرهای باغ بهادان، چرمهین، شهرزاینده رود و روستاهای منطقه از نعمت آب آشامیدنی سالم محرومند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موسی مباشری در حاشیه سفر سفیران خبر به این شهرستان افزود: شهرستان لنجان هشت شهر دارد که شهر باغ شاه مجوز شهر گرفته، اما هنوز از سوی وزارت کشور ابلاغ نشده است و اکنون 9 شهر، ۴۴ روستا و دو بخش مرکزی زرین شهر و باغ بهادران در این شهرستان قرار دارد.

وی آبرسانی به ۴۱ روستای باغبهادران و گاز رسانی به روستا‌ها را ازمهم‌ترین اقدامات انجام شده در این شهرستان اعلام کرد و یادآور شد: ۹۵ درصد این کار تکمیل شده و ۲۱ روستا از آب آشامیدنی برخوردار شده‌اند و گازرسانی نیز به تمامی روستا‌ها صورت گرفته است.

معاون فرماندارلنجان نرخ بیکاری این شهرستان را ۲۱ درصد اعلام کرد و ادامه داد: لنجان دو برابر سهم خود، اشتغال زایی داشته است، تعهد اشتغال سال ۶۹۱ هزار و ۸۶۸ نفر بوده که ۹۱۸ نفر در دستگاههای اجرایی و ۱۸ هزار نفر، بخش مسکن مشغول به کار شدند.

وی از ساخت ۳۲ هزارواحد مسکن درمنطقه فولاد شهر و آغازعملیات اجرایی قطارشهری لنجان در سال ۹۱ خبر داد و تصریح کرد: ۸۰ طرح فرهنگی نیز با اعتباری نزدیک به چهار میلیاردو۷۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است علاوه بر این، لنجان در شش ماهه سال جاری در اجرای برنامه‌های مناسبتی رتبه نخست را در ارزیابیهای استان به دست آورده است.

مباشری با تاکید بر اینکه درلنجان به دلیل مجاورت با صنایع آلایندگی بیماری شایع مورد تأییدی دیده نشده، گفت: با پیگیری کارگروه‌ها و صنایع شهرستان، اقداماتی را در بحث پیشگیری از آلایندگی و محیط زیست انجام داده‌ایم که دراین رابطه عوارضی را هرساله که ذوب آهن اصفهان به شهرداریهای این منطقه می‌دهد صرف توسعه فضای سبز و کاهش آلایندگی‌ها می‌شود.

این مقام مسوول تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را در اولویت دانست و افزود: امسال پروژه جدیدی تعریف نشده ودردهه فجرامسال بیش از۳۵ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۸۰ میلیارد تومان در این شهرستان مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.

وی از بهره برداری ۴۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی درشهرستان‌ها از محل اعتبارات سال ۹۱ خبر داد و گفت: به دلیل همسایگی لنجان با صنایع بزرگ و شرکتهای اقماری همچون ذوب آهن و صنایع دفاعی، فعالیت بخش دراین شهرستان کشاورزی بسیاراندک بوده ولی مهم‌ترین محصول این منطقه برنج لنجان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز