خبرگزاری کار ایران

صدها کارگاه موزاییک‌ و ریخته‌گری سلامت اصفهانی‌ها را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۷۵

کارگاه‌های موزاییک سازی از لحاظ زیست محیطی سلامت شهروندان این محدوده را تهدید می‌کند/ ۱۹۰ خانوار از این کارگاه‌ها ارتزاق می‌کنند.

اصفهان – ایلنا: مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: ۳۸۰ واحد ریخته‌گری در شهر اصفهان فعالیت می‌کند که بر اساس معیارهای زیست محیطی این کارگاه‌ها آلاینده هستند و باید به خارج از محدوده مسکونی انتقال یابند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سیدرضا حکیم فعال با اشاره به تعیین سایتی در شهرک صنعتی محدوده شاهین شهر از طرف شرکت شهرک‌های صنعتی در متراژ‌های ۳۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ متری برای انتقال کارگاه‌های ریخته‌گری، افزود: با توجه به اینکه کارگاه‌های ریخته‌گری از مشاغل مزاحم به شمار می‌آیند، مشمول بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها بوده و باید عملیاتی کردن انتقال این کارگاه‌ها از سوی اعضای کمیسیون بند ۲۰ انجام شود.

وی از برگزاری جلسات متعدد با شرکت شهرک‌های صنعتی برای انتخاب مکانی مناسب برای انتقال کارگاه‌های ریخته‌گری خبر داد و تصریح کرد: سرانجام سایتی در شهرک صنعتی محدوده شاهین شهر در بخش‌های ۳۰۰، ۵۰۰ و یک هزار متری برای انتقال این کارگاه‌ها انتخاب شد.

انتقال موزاییک سازی‌ها، کار یک روز و دو روز نیست

از سوی دیگر شهردار منطقه ۲ اصفهان نیز خواستار همکاری تمام سازمان‌های مربوط برای انتقال کارگاه‌ها و مشاغل مزاحم به خارج از شهر همکاری کنند و ادامه داد: بر اساس قانون مشاغل مزاحم باید در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر ایجاد شود از این رو جانمایی زمین در این محدوده از حیطه اختیارات شهرداری خارج است.

محمد فیض با تاکید بر اینکه انتقال کارگاه‌های موزاییک سازی کار یک روز و دو روز نیست و شهرداری نمی‌تواند به تنهایی جابجایی این کارگاه‌های مزاحم را انجام دهد، گفت: ۱۹۰ خانوار از این کارگاه‌ها ارتزاق می‌کنند بنابراین لازم است به صورت زیربنایی و با همکاری سازمان‌های مرتبط از جمله استانداری، اداره کشاورزی، پلیس راهور، شهرداری و مسکن و شهرسازی و محیط زیست هرچه سریع‌تر محل مناسبی در خارج از شهر با کاربری مناسب در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های موزاییک سازی از لحاظ زیست محیطی سلامت شهروندان این محدوده را تهدید می‌کند به همین دلیل، شهرداری برای فراهم کردن آسایش شهروندان از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند تا این معضل زیست محیطی در این منطقه رفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز