خبرگزاری کار ایران

آموزش پیشگیری از جرایم در مدارس اصفهان ادامه دارد

کد خبر : ۲۲۹۲۵

نوجوانی، سنی است که باوجود ویژگی‌های منحصر به فرد آن، به دلیل بروز برخی ویژگی‌ها مانند اعتماد بی‌جا، استقلال طلبی، هیجان محوری و... می‌تواند زمینه ساز بسیاری از کج روی‌ها وانحرافات در افراد شود.

اصفهان – ایلنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح مشاوره فعال در مدارس و مراکز آموزشی در چند سال گذشته گفت: هدف اصلی پلیس از اجرای این طرح، پیشگیری و کاهش جرایم اجتماعی در فرد و جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سرهنگ «جهانگیر کریمی» با اشاره به استقرار کار‌شناسان مددکاری پلیس با همکاری ادارات آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی و تربیتی با بهره‌مندی از علوم روان‌شناختی و خانواده در سطح مدارس و مراکز فرهنگی، برای ارائه آموزش‌های پیشگیری از جرایم، افزود: این طرح که یکی از چندین طرح آموزشی و فرهنگی پلیس در برخورد و پیشگیری ازجرایم به شمار می‌آید، چند سالی است با همکاری مناسب نهادهای فرهنگی و تربیتی در این مراکز اجرا می‌شود.

این مقام مسئول نوجوانی را دورانی منحصر به فرد در زندگی انسان دانست و تصریح کرد: نوجوانی، سنی است که باوجود ویژگی‌های منحصر به فرد آن، به دلیل بروز برخی ویژگی‌ها مانند اعتماد بی‌جا، استقلال طلبی، هیجان محوری و... می‌تواند زمینه ساز بسیاری از کج روی‌ها وانحرافات در افراد شود.

وی هدف اصلی پلیس در برخورد و پیشگیری با چنین انحرافاتی را اجرای طرح مشاوره فعال و کسب فنون مهارتی، خود آگاهی ومهارت‌های نه گفتن، مهارت‌های ارتباط بین فردی و مهارت تصمیم گیری در این دوران عنوان کرد و گفت: با بهره گیری اقشار آسیب پذیر از این مهارت‌ها و فنون می‌توان در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در فرد و جامعه نقش تعیین کننده‌ای ایفا کرد.

سرهنگ کریمی با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی، ‌بزهکاری و جرم، پدیده‌ای جهانی است، ادامه داد: برای پیشگیری و کاهش این آسیب‌ها، لازم است تمام دستگاه‌ها و نهادهای اجتماعی در اجرای هر چه بهتر این طرح با نیروی انتظامی همکاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز