خبرگزاری کار ایران

آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی در کاشان پایان یافت

کد خبر : ۱۱۱۹۹

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از پایان دوره تابستانه آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان خبر داد.

ایلنا - كاشان: سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان از پایان دوره تابستانه آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان خبر داد.

« حسین یزدانمهر» در گفتگوبا خبرنگار ایلنا در كاشان با اعلام این مطلب  گفت: این دوره از اواسط مرداد ماه سال جاری آغاز و روز گذشته این دوره به پایان رسید.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با تاکید بر ترویج آموزش و توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی برگزاری این دوره ها را احیاء گنجینه های از دست رفته دانست و افزود: در این دوره از کلاسها سه رشته گلیم بافی،رودوزی سنتی و چرم دوزی توسط اساتید مجرب آموزش داده شد.

وی ادامه داد: در این دوره از کلاسها 12 نفر در رشته گلیم بافی،32 نفر در رشته رودوزی سنتی و 16 نفر در رشته چرم دوزی شرکت نمودند. که هم اکنون دستاوردهای هنرجویان در مجتمع آموزشی آراسته برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

این مسئول هدف از برگزاری این دوره ها را با توجه به سالی که از طرف رهبر فرزانه انقلاب به سال " تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نامگذاری شده است را اشتغالزایی و حمایت از تولیدات صنایع دستی ایرانی دانست و اظهار امیدواری نمود با برگزاری این دوره از کلاسها هم بخش صنایع دستی پویا تر شده و هم گرایش نسل جوان به صنایع دستی بیشتر شده تا شاهد توسعه صنایع دستی در آینده باشیم.

این دوره بصورت رایگان برگزار شده و شرکت کنندگان در صورت قبولی در آزمون گواهینامه از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز