خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

400 بیمار تبعه آذری در مراکز درمانی استان اردبیل درمان شدند

کد خبر : ۴۱۸۰۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 400 بیمار تبعه آذری در مراکز درمانی استان اردبیل پذیرش شده‌اند.

ایلنا – اردبیل: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 400 بیمار تبعه آذری در مراکز درمانی استان اردبیل پذیرش شده‌اند.

به گزارش ایلنا از اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: این میزان پذیرش نسبت به سال گذشته بیش از 75 درصد افزایش نشان می‌دهد که امیدواریم تا پایان سال این رشد به 100 برسد.

فرهاد پورفرضی فعالیت بخش VRP بیمارستان‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی را یادآور شد و گفت: با فراهم شدن امکانات مناسب درمانی و رفاهی برای همراهان بیمار، شاهد حضور بیماران آن سوی مرزها در استان اردبیل هستیم که از بهره‌گیری این امکانات ابراز رضایت می‌کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان عمده مراجعات را به بخش خدمات درمانی قلب، آنژیوگرافی، آنژیوپلاست، بیماری‌های سرطانی بدخیم و درمان در این حوزه اعلام کرد و یادآور شد: البته مرکزی را در گمرک راه‌اندازی کردیم تا اطلاعات پزشکی مورد نیاز را به زبان آذری به اتباع این کشور ارائه کنند تا آنها با آشنایی بیشتر بتوانند در مراکز درمانی این استان حضور پیدا کنند.

پورفرضی از اجرای طرح غربالگری سرطان سینه در استان خبر داد و بیان داشت: سرطان سینه جزو شایع‌ترین سرطان‌ها در بین زنان است که در سطح استان نیز بعد از سرطان دستگاه گوارش بیشترین میزان بروز را در بین زنان شاهد هستیم.

این مسئول ادامه داد: شیوع این سرطان در فاصله سنی 40 تا 70 سال اتفاق می‌افتد که ما بر اساس دستور‌العمل کشوری غربالگری و شناسایی بیماران را در مراحل مختلف انجام می‌دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: در اجرای طرح غربالگری سرطان سینه مستلزم تامین تجهیزاتی هستیم که به محض تامین آنها قطعاً پیشگیری‌های لازم نیز در این زمینه صورت می‌گیرد.

پور‌فرضی به دیگر مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در برخورد با تولید و عرضه‌کنندگان قند بی‌کیفیت و جمع‌آوری مراکز شیر در نقاط مختلف استان آن هم به شکل غیر‌بهداشتی اشاره کرد و گفت: ما سعی کردیم جلوی فعالیت دوره‌گردها را در این زمینه بگیریم و اجازه ندهیم شیر‌های تولیدی استان به صورت نامناسب وارد چرخه مصرف شوند.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بحث کشتار دام به صورت بهداشتی را یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه با همکاری دامپزشکی سعی شده است، مراکز کشتار دام غیر‌مجاز پلمپ شده و از فعالیت آنها به ویژه در اطراف شهرهای اردبیل جلوگیری شود.

پور‌فرضی خواستار جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی همجوار شهر اردبیل شد و ادامه داد: در این زمینه به نظر می‌رسد برخی موانع جلوی اجرایی شدن این مصوبه را گرفته است که ضرورت دارد با نظارت بیشتر دستگاه‌های متولی از کشتارهای غیر‌مجاز و غیر‌بهداشتی جلوگیری شود.

این مسئول با بیان اینکه علایمی از بیماری التور در شهر اردبیل مشاهده نشده و در تابستان امسال تنها سه مورد علایمی از این بیماری آن هم در بین مسافران مشاهده شده و نسبت به پیشگیری و درمان آن اقدام شد، ابراز داشت: ممنوعیت استفاده از آب‌های آلوده و همچنین سالاد و سبزی در رستوران‌ها و مراکز پذیرایی سبب شد تا علایم این بیماری کمتر مشاهده شده و نگرانی از این بابت نداشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز