خبرگزاری کار ایران

همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در خلخال آغاز شد

کد خبر : ۱۶۴۷۲

نخستین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه خلخال و کوثر با حضور سرمایه گذاران و صاحبان صنایع و مسئولان کشوری آغاز شد.

خلخال - ایلنا: سرپرست فرمانداری خلخال در اولین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان خلخال، توسعه زیر‌ساخت‌های وسرمایه‌گذاری پویا و مولد در این شهرستان را نیازمند برنامه‌ریزی‌های مدون و جامع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلخال در این همایش که عصر یکشنبه در خلخال آغاز به کار کرد هوشنگ محمدی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای خروج خلخال از بن‌بست اقتصادی آغاز شده که ما در این زمینه نیازمند اجرای طرح‌های کار‌شناسی هستیم.

وی با بیان اینکه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مهم‌ترین مقصد را برای اعتلای اقتصادی این شهرستان به وجود می‌آورد، افزود: ‌ ما برای خلخال طرح طراحی یک اقتصاد پویا را خواستاریم و بر همین اساس برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری انجام داده‌ایم.

سرپرست فرمانداری شهرستان خلخال با اشاره به اینکه در برگزاری این همایش از تعداد زیادی از کار‌آفرینان و علاقمندان به سرمایه‌گذاری دعوت شده تا با بازدید از مناطق مختلف در زمینه سرمایه گذاری در این منطقه وارد عمل شوند، گفت: در این همایش سعی شده زمینه برای رشد اقتصادی این مناطق بهتر فراهم آید.

وی اضافه کرد: این همایش فرصتی مناسب برای ارائه زیر‌ساخت‌های مناسب از جمله راهسازی، سدسازی و پروژه‌های اشتغالزا در منطقه است.

محمدی تصریح کرد: شهرستان خلخال و کوثر با داشتن سالانه ۵۰۰ میلیون متر‌مکعب آب سطحی منطقه مستعد برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری است.

نماینده مردم خلخال و کوثر نیز در این همایش استفاده مشترک از اعتبارات دولتی برای توسعه زیر ساخت‌ها و امکانات بخش خصوصی برای سرمایه گذاری را از اهداف این همایش عنوان کرد.

جلیل جعفری بنه با تشریح شاخص‌های توسعه شهرستانهای خلخال و کوثر بیان کرد: این شهرستان‌ها برغم داشتن پتانسیلهای توسعه هنوز نتوانسته به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست یابد و نخبگان را در این شهرستان نگه دارد.

جعفری با بیان اینکه این همایش با هدف گرد آمدن نخبگان و بحث و بررسی برای توسعه همه جانبه منطقه نقش اساسی دارد، افزود: نیاز است با همفکری و هم اندیشی علمی و عملی راهکارهای حل مشکلات منطقه را پیدا کرد.

وی عدم حمایت و جذب سرمایه گذار را از مشکلات اصلی منطقه خلخال عنوان و تصریح کرد: دستگاههای اجرایی باید با ‌‌نهایت خوشرویی از سرمایه گذاران استقبال کنند و نگذارند سرمایه گذار در پیچ و خم ادارات گیر کند و در ‌‌نهایت با سرخوردگی مجبور به ترک منطقه شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئله اذیت شدن سرمایه گذار چیزی است که براحتی قابل بخشش نیست و اگر جایی سرمایه گذار با مشکلات بروکراسی اداری روبه رو شد باید سریعا به رفع آن اقدام شود.

جعفری با بیان اینکه وضعیت صنعت شهرستان خلخال و کوثر با وجود داشتن پتانسیلهای مهم توسعه نامطلوب است، بیان کرد: از ۹۵۰ واحد صنعتی موجود در استان تنها ۱۸ واحد آن در این شهرستان‌ها قرار دارد در حالیکه این مناطق در حوزه صنعت بسیارغنی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز