خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی:

دستگاه‌های اجرایی از هزینه‌های بی‌مورد و نابجا خودداری كنند

کد خبر : ۴۹۱۵۰

امسال به خاطر شرایط ویژه بودجه جاری و عمرانی، مدیریت‌ها و نظارت‌ها باید با دقت بیشتری انجام بپذیرد.

استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به بیانات ریاست محترم جمهوری در جلسه استانداران سراسر کشور افزود: به گفته ریاست محترم جمهوری تا روزی که سرکار هستیم باید نسبت به مسئولیت‌هایمان جدی باشیم و وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، مقام عالی استان در جلسه شورای برنامه ریزی که در محل سالن استانداری ترتیب یافت با اشاره به اینکه گزارشات ارائه شده توسط مدیران دستگاههای مختلف باید با دقت بیشتری انجام شود افزود: مختصر و مفید بودن گزارشات و پرداخت به مسائل مهم و محوری می‌تواند در ارائه هر چه بهتر گزارشات و نتیجه گیری منطقی از آن‌ها موثر باشد که مدیران باید این مسائل را مد نظر خود قرار دهند.

جلال‌زاده در ادامه سخنان خود، لزوم ارتقاء سطح مدیریتی و نظارتی در دستگاههای اجرایی را امری غیر قابل انکار دانست و خاطر نشان نمود: امسال به خاطر شرایط ویژه بودجه جاری و عمرانی، مدیریت‌ها و نظارت‌ها باید با دقت بیشتری انجام بپذیرد.

وی ادامه داد: مدیریت و تدبیر در شرایط ویژه و حساس است که می‌تواند ظهور و بروز بیشتری پیدا کند که جلوگیری از هزینه‌های بی‌مورد و نابجا توسط دستگاههای اجرایی از جمله این موارد است.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه همت و برنامه ریزی مدیران دستگاههای اجرایی باید بیش از پیش تقویت یابد گفت: ما متعلق به مردم هستیم و باید تمام توان خود را در امانت داری و مسئولیت پذیری هر چه بیشتر به کار ببندیم.

جلال‌زاده گفت: مشکل اصلی دستگاههای اجرایی اعتبارات مالی و ریالی نیست بلکه نحوه مدیریت و تخصیص اعتبارات زمانی مهم‌ترین مسئله دستگاههای اجرایی به شمار می‌آید.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با تاکید بر اینکه مدیران دستگاههای اجرایی باید در تمامی کارگروه‌ها و جلسات استانی خصوصا کارگروههای تخصصی شورای برنامه ریزی استان حضور جدی داشته باشند گفت: جلسات مختلف با مدیران دستگاه‌ها در غیر از ساعات اداری برگزار می‌شود و رعایت نظم در حضور در جلسات مختلف حرف اول را می‌زند.

این مقام مسئول استان در ادامه با تاکید بر جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی و لزوم ارائه طرح‌های مختلف مطالعاتی توسط دستگاههای اجرایی و فرمانداری‌ها گفت: موضوع سرمایه گذاری یک موضوع فرا بخشی است و دستگاههای اجرایی با هماهنگی یکدیگر با توجه به ظرفیت استان می‌توانند طرح‌های مختلفی را در این زمینه ارائه کنند.

وی در ادامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خواست در فرصت دو هفته‌ای توافق نامه با تمامی دستگاه‌های اجرایی جهت همکاری در ساماندهی مزار شهدا خصوصا در روستاهای استان تنظیم و منعقد کند.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: هر دستگاه اجرایی که طرحی برای توسعه سرمایه گذاری در استان ارائه دهد از طرف استانداری مورد حمایت قرار می‌گیرد.

دیزج‌نژاد همچنین تاکید کرد: دستگاههای اجرایی استان در موضوع اعتبارات میزان و حد تخصیص‌ها را بیش از پیش رعایت کرده و بر مبنای آن برنامه ریزی داشته باشند.

همچنین در این جلسه مدیران دستگاههای اجرایی مختلف و برخی از دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای برنامه ریزی استان به ارائه گزارش پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز