خبرگزاری کار ایران

برداشت سیب زمینی تابستانه در آذرشهر آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۱۷

پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۲۰ هزار تن سیب زمینی در این شهرستان تولید شود.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر از آغاز برداشت محصول سیب زمینی تابستانه از مزارع این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز طلوع حیات در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آذرشهر به کشت محصول سیب زمینی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برداشت سیب زمینی تابستانه از اوایل تیر ماه شروع و تاکنون حدود ۲۰ درصد این محصول توسط زارعان برداشت شده است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر میانگین برداشت سیب زمینی از هر هکتار را ۳۳ تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۲۰ هزار تن سیب زمینی در این شهرستان تولید شود.

طلوع حیات اضافه کرد: با توجه به زود رس بودن سیب زمینی تابستانی کشاورزان آذرشهر، ۹۰ درصد آن بدون انبار کردن به شکل تازه خوری در شهرستان و سایر مناطق کشور مصرف می‌شود. وی با اشاره به آسیب پذیر بودن سیب زمینی در مقابل حوادث طبیعی گفت: لازم است سیب زمینی کاران نسبت به بیمه کردن مزارع این محصول توجه جدی بکنند.

مدیر جهادکشاورزی آذرشهر افزود: برای بالا بردن کمیت و کیفیت سیبب زمینی، خدمات کار‌شناسی، مشاوره‌ای، بذر اصلاح شده و سموم دفع آفات و کودهای مورد نیاز به حد مجاز این محصول در اختیار زارعان قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز