خبرگزاری کار ایران

قیمت سیب زمینی در آذربایجان شرقی به ۸۰۰ تومان رسید

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۸۳

با ورود سیب‌زمینی از استان‌های دیگر همچون همدان و آغاز برداشت سیب زمینی تابستانه در حجم زیاد به بازارهای مصرف، قیمت در میادین میوه و تره‌بار میانگین به کیلویی ۸۰۰ تومان رسیده است.

ایلنا: مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از برداشت ۹۰ هزار تن سیب زمینی تابستانه در استان در چهار شهرستان آذرشهر، عجب شیر، بناب و ملکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید سلیمانی در حاشیه آغاز برداشت سیب زمینی تابستانه در شهرستان آذرشهر در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با ورود حجم زیادی از سیب زمینی تابستانه به بازار، شاهد تعدیل قیمت در میادین میوه و تره‌بار هستیم افزود: با ورود سیب‌زمینی از استان‌های دیگر همچون همدان و آغاز برداشت سیب زمینی تابستانه در حجم زیاد به بازارهای مصرف، قیمت در میادین میوه و تره‌بار میانگین به کیلویی ۸۰۰ تومان رسیده است.

وی پیش بینی تولید تابستانه سیب‌زمینی را ۹۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: این میزان سیب زمینی تابستانه در چهار شهرستان آذرشهر، عجب شیر، بناب و ملکان در ۲۶۰۰ هکتار کشت شده است و هیچ نگرانی در مورد تولید و عرضه سیب زمینی وجود ندارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه کشت سیب زمینی پاییزه نیز درسطح ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان همچون شهرستان‌های سراب و بستان آباد پیش بینی شده است ادامه داد: پیش‌بینی تولید سیب‌زمینی پائیزه نیز ۲۰۴ هزار تن بوده که این رقم با احتساب سیب زمینی تابستانه رقمی برابر با ۲۹۴ هزار تن خواهد بود که به راحتی نیاز داخل استان را تأمین کرده و بخش عظیمی نیز از آن به سایر استان‌ها و کشورهای خارجی به صورت سورتینگ و بسته بندی شده صادر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز