خبرگزاری کار ایران

بخشی از کلاس ساختمانی خط انتقال گاز ۳۰ سراب- تبریز تغییر یافت

کد خبر : ۸۷۲۷۱

به منظور افزایش ضریب ایمنی خطوط انتقال گاز در محدوده شهر سردرود و همچنین جهت جلوگیری از خطرات احتمالی آن، بخشی از كلاس خط لوله در آن محدوده از A به D تغییر یافت.

ایلنا: با تلاش کارکنان منطقه ۸ عملیات انتقال ایران، تعویض بخشی از کلاس ساختمانی خط لوله ۳۰ اینچ سراب- تبریز در محدوده شهر سردرود و شهرک خاوران با موفقیت به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال ایران با اعلام این خبر گفت: به منظور افزایش ضریب ایمنی خطوط انتقال گاز در محدوده شهر سردرود و همچنین جهت جلوگیری از خطرات احتمالی آن، بخشی از کلاس خط لوله در آن محدوده از A به D تغییر یافت.

وی افزود: طبق هماهنگی‌های قبلی با دیسپچینگ شرکت ملی گاز و همچنین شرکت گاز استان آذربایجان شرقی و با به حداقل رساندن فشار داخلی خط لوله، بعد از تخلیه گاز در حد فاصل شیرفلکه ملکیان (کیلومتر ۲۳۷) و شیر فلکه شادآباد (کیلومتر ۸۰۰+۲۵۷) و برشکاری سرد خط لوله موجود عملیات اتصال خط جدید احداثی به خط موجود در چهار نقطه در محدوده کیلومتر‌های ۷۶۰+۲۵۲ و ۸۴۰+ ۲۵۲ و ۳۵۰+ ۲۵۴ و ۴۰۰+ ۲۵۴ با موفقیت انجام و پس از اخذ نتایج رادیوگرافی اقدام به عایقکاری، دفن و سپس تزریق گاز شد.

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران در ادامه افزود: قطعه دوم محدوده شیرفلکه شادآباد کیلومتر ۸۰۰+ ۲۵۷ تا ولو شماره سه ایستگاه تبریز کیلومتر ۳۰۰+ ۲۷۸ نیز تخلیه و اقدام به برشکاری سرد و متعاقب آن عملیات اتصال در چهار نقطه پیش بینی شده انجام و پس از اطمینان از نتیجه رادیوگرافی، عملیات عایق کاری، دفن و تزریق گاز اتمام و بهره برداری از این خط آغاز شد.

وی با اشاره به اتمام به موقع این پروژه تصریح کرد: با توجه به اینکه در زمان اتصال خطوط لوله جدید به خط قبلی، نیاز به قطعی گاز شهر سردرود و خلجان و یا احتمال کاهش فشار گاز شهر تبریز احساس می‌شد، با تدابیر لازم و تلاش همکاران، این مهم در فصل مناسب کاری و اوایل تابستان سال جاری و جمعا پنج روز کاری انجام پذیرفت.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز