خبرگزاری کار ایران

تولید سالانه بیش از ۱۷۰ تن سماق در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۲۵

سماق در ۳۸۷ هکتار از راضی کشاورزی آذربایجان شرقی کشت می‌شود/ کلیبر، خدآفرین و اهر به ترتیب با ۱۵۰، ۱۵۰ و ۸۴ هکتار بیشترین سطح زیرکشت سماق محصول باغی را دارند.

ایلنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: باغداران استان هر ساله توانایی تولید ۱۷۱ تن سماق را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگاران افزود: ۳۸۷ هکتار از راضی آذربایجان شرقی به کشت سماق اختصاص یافته است.

وی با معرفی شهرستان‌های بر‌تر در تولید سماق تشریح کرد: کلیبر، خدآفرین و اهر به ترتیب با ۱۵۰، ۱۵۰ و ۸۴ هکتار بیشترین سطح زیرکشت این محصول باغی را دارند.

ایرانی فام با اشاره به پرورش نهال سماق در استان ادامه داد: باغداران استان در ۳ هکتار نیز کشت سماق را به صورت پرورش نهال انجام می‌دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: کار‌شناسان عملکرد ۴۵۰ کیلوگرم در هکتار را برای سماق اعلام می‌کنند که این مقدار تا سه برابر قابل افزایش است.

ایرانی فام ضمن با اشاره به درآمدزایی سماق برای باغداران تاکید کرد: با در نظر گرفتن خوش خوراک بودن وخواص داروئی سماق، تلاش برای فرآوری و بسته بندی بهینه محصول، درآمدزایی بیشتر این محصول قابل پیش بینی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز