خبرگزاری کار ایران

مشکل خرید و انتقال واگن‌های مترو به تبریز رفع شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۹۹

آذربایجان شرقی با 60 طرح به ارزش شش هزار میلیارد تومان جزو استان‌های برتر در طرح‌های مهر است.

ایلنا: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از رفع مشکل خرید و انتقال واگن‌های مترو به تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد اشرف‌نیا در نشست فرمانداران و بخشداران استان آذربایجان شرقی گفت: واگن‌های مترو تا یک هفته آینده به تبریز منتقل می‌شوند و تلاش می‌کنیم تا مرداد ماه فاز اول خط یک متروی تبریز را افتتاح کنیم.
وی با بیان اینکه باقیمانده خط یک و همچنین خط دوی متروی تبریز هم در حال اجراست، افزود: اجرای هر کیلومتر از طرح قطار شهری، ۷۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

اشرف‌نیا افزود: دولت احمدی‌نژاد بیش از ۵۲۰ میلیارد تومان به این طرح کمک کرده که اختلاف بسیار زیادی با مبلغ پرداختی شهرداری دارد در حالی که طبق مصوبه مجلس، سهم دولت و شهرداری از اعتبارات قطار شهری، برابر است.
وی با تاکید بر اینکه دولت با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، کار را تعطیل نکرده است، افزود: ۸۰ درصد اعتبارات سال ۹۱ و ۲۵ درصد اعتبارات سال ۹۲ تا این لحظه پرداخت شده و هفت کیلومتر از متروی تبریز از هر لحاظ آماده بهره‌برداری است.
اشرف‌نیا همچنین از افتتاح طرح تولید بنزین در پالایشگاه تبریز با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیون یورو در مرداد سال جاری خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی با ۶۰ طرح به ارزش شش هزار میلیارد تومان جزو استان‌های بر‌تر در طرح‌های مهر ماندگار است که بیشتر پروژه‌های این استان در بخش زیربنایی است.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از طرح‌های مهر ماندگار استان در زمان تعیین شده به بهره‌برداری رسیده است اظهار داشت: در سال ۹۱ با وجود مشکلات اعتباری، اعتبار اکثر پروژه‌های مهر ماندگار استان تخصیص یافت.

اشرف نیا افزود: در بخش وزارت نیرو، ۸۰ درصد اعتبارات طرح‌های مهر ماندگار استان در سال ۹۱ تخصیص یافت و در سه ماهه اول امسال هم ۲۲ درصد این اعتبارات ابلاغ شده است.
اشرف نیا خاطرنشان کرد: در بخش وزارت راه و شهرسازی هم ۹۸ درصد اعتبارات سال ۹۱ و ۲۶ درصد اعتبارات در سه ماهه اول سال جاری تخصیص یافته است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح تعدادی از طرح‌های مهر ماندگار استان در سفر چهارم هیأت دولت، گفت: یکی از این طرح‌ها، قطعه آخر آزادراه زنجان-تبریز بود که با افتتاح آن، این آزادراه به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی با اشاره به اهمیت زیربنایی آزادراه تبریز-زنجان، افزود: دولت دکتر احمدی‌نژاد برای اجرای عملیات عمرانی این آزادراه در مجموع نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت و شخص رییس جمهور توجه ویژه‌ای به طرح‌های مهر ماندگار دارند، خاطرنشان کرد: تمام امکانات لازم برای رفت و آمد راحت مردم و سایر امکانات معیشتی در این دولت فراهم شده و امیدواریم افراد باانصاف این خدمات را نادیده نگیرند.
وی با بیان اینکه خدمات دولت نهم و دهم در توسعه و محرومیت‌زدایی چشمگیر است، افزود: مقام معظم رهبری به طور مکرر از خدمات این دولت تجلیل کرده‌اند و در بیانات اخیرشان نیز تاکید کردند که بهتر بود نامزدهای ریاست جمهوری به خدمات دولت هم اشاره می‌کردند.
اشرف‌نیا با بیان اینکه در سایه اقدامات عمرانی دولت، امروز کشور ما به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است، افزود: تمام مسایل زیربنایی و نیازهای توسعه‌ای استان‌ها در این سفر‌ها و مصوبات آن پیش‌بینی شده است و جا دارد که نتایج این سفر‌ها به طور کامل به مردم انعکاس یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز