خبرگزاری کار ایران

31 درصد زندانیان آذربایجان شرقی به جرم مواد مخدر زندانی هستند

کد خبر : ۸۵۶۶۳

22 درصد زندانیان استان نیز به جرم سرقت زندانی هستند که پس از مواد مخدر بیشترین جرم زندانیان استان است.

ایلنا: مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی آذربایجان شرقی گفت: ۳۱ درصد زندانیان آذربایجان شرقی به جرم مواد مخدر زندانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بنی‌هاشمی با بیان اینکه سال گذشته ۵۶۵ نفر به روش‌ام.‌ای و متادون درمان و ترک اعتیاد کرده‌اند، افزود: ۲۲ درصد زندانیان استان نیز به جرم سرقت زندانی هستند که پس از مواد مخدر بیشترین جرم زندانیان استان است.

وی با بیان اینکه هدف و وظیفه اداره کل زندان‌ها مجازات نیست، گفت: کاهش آسیب و اصلاح و تربیت زندانیان هدف اصلی است تا در این فرصت اصلاح شوند و با مهارت آموزی در حرفه‌ای به جامعه بازگردند.

بنی هاشمی افزود: رسیدن به سلامت جسمانی نخستین گام اصلی است و در ادامه اصلاح روح، آموزش و تربیت، اشتغال و حرفه آموزی و مراقبت پس از خروج از زندان چهار گام بعدی برای اصلاح زندانیان و توانمندسازی آنان است.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد زندانیان این استان پس از آزادی اصلاح شده و به زندان باز نمی‌گردند، افزود: فقط دو درصد از زندانیان آزاد شده با انجام تخلفات و جرم دوباره به زندان بازمی گردند که متوسط آن در کشور سه درصد است.

بنی هاشمی با اشاره به اینکه سه هزار و ۶۴۵ زندانی دوره‌های احکام، چهار هزار و ۵۲۱ زندانی دوره‌های اخلاق، سه هزار و ۲۱۵ زندانی آموزش روخوانی قرآن و سه هزار و ۷۱۱ زندانی هم دوره‌های فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند و ۱۳ زندانی نیز در دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: به زودی مدرسه راهنمایی غیرانتفاعی، هنرستان فنی، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و مرکز دارالتذهیب و حفظ قرآن در زندان تبریز راه اندازی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز