خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی:

هیچکدام از شهرهای آذربایجان‌شرقی مشکل کمبود آب ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۸۰

با توجه به كمبود منابع آبی، بروز خشکسالی، افزایش جمعیت وصنایع جا دارد با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص نحوه استفاده درست از آب از هدرروی هرچه بیشتر آب جلوگیری شود.

ایلنا: مدیر عامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های مناسب برای استفاده مطلوب از آب و حفظ جایگاه آن همواره یکی از محورهای توسعه به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا رضاپوررجب که در آستانه هفته صرفه جویی به منظور تبیین اهمیت جایگاه آب در زندگی روزمره شهروندان و نهادینه کردن فرهنگ مصرف آب سخن می‌گفت اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ایران در ردیف مناطق نیمه خشک قرار گرفته و استان ما نیز از این حیث مستثنی نبوده و تامین بخش زیادی از آب شرب شهروندان به صورت فرا استانی و با هزینه گزاف بوده و این امر نیاز مند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی ویژه‌ای در این خصوص است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با رویکرد ترویجی و اطلاع رسانی ویژه در خصوص مقوله آب که به عنوان ارزشمندترین نعمت الهی و مهمترین عامل تداوم حیات موجودات می باشد اقدامات اساسی انجام داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به نحوه استحصال و سختی‌های فرا روی در تامین و توزیع آب برای شهروندان گفت: هم اینك آب مورد نیاز كلان شهر تبریز و تعدادی از شهرهای واقع در مسیر به صورت فرا استانی و با صرف هزینه و انرژی زیاد تامین می‌شود، لذا لازمست مشتركین و همشهریان نهایت دقت و صرفه جویی را در استفاده صحیح آب مدنظر داشته باشند.

پوررجب با بیان اینکه بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب استان همواره مورد تاکید بوده است گفت: این شرکت خود را ملزم به اتخاذ تمهیدات و برنامه ریزی برای استفاده درست آب شرب توسط مشترکین کرده است و این شرکت هم اکنون هیچ مشکلی از بابت کمبود آب در هریک از 57 شهر استان ندارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: تمام سیستم‌های که در فرایند تولید قراردارند با بازسازی می‌توانند در زمینه کاهش هدر رفت آب موثر باشند و این عامل در کنار اصلاح الگوی مصرف مهم و ضرروی است.

وی با اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب افزود: همه ساله از یکم لغایت هفتم تیرماه در سراسر کشور بعنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده و شرکت آب و فاضلاب آذربایجانشرقی نیز همگام با سایر استانها اقدامات اساسی در جهت مصرف بهینه شهروندان انجام می‌دهد.

پوررجب افزود: شهروندان نیز با استفاده از شیر آلات کاهنده و همچنین با استفاده از لباسشوئی و ظرفشوئی های استاندارد و کم مصرف نسبت به صرفه جوئی در مصرف این مایه حیاتی کوشا باشند.

وی ضمن درخواست مجدد از همشهریان عزیز درخصوص عدم اسراف آب شرب بهداشتی و صرفه جویی درخصوص این مایه حیات گفت: آب ارزشمندترین عطیه الهی و مهمترین عامل تداوم حیات موجودات زنده و رکن اصلی توسعه پایدار است.فقدان یا کمبود این مایع حیات بخش موجب اختلال در زندگی شهروندان و بروز نابسامانی های فراوان میگردد.در این راستا و در جهت جلوگیری از اسراف و هدرروی آب الگوهای توصیه شده برای مصارف سرانه خانگی برای هر نفر150 لیتر در شبانه روز توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب تعیین شده است که امیدواریم شهروندان با رعایت آنها و دقت در نحوه مصرف آب از اتلاف بیشتر مایع حیات جلوگیری نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز