خبرگزاری کار ایران

سهم ارزش افزوده کشاورزی آذربایجان شرقی از تولید ناخالص داخلی به 11درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۰۸

در سال 89 سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی استان از کل کشور 6/4 درصد محاسبه شده است.

ایلنا: رئیس سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی از ارتقاء یک پله ای این استان در بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود محمدیان در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی آذربایجان شرقی از تولید ناخالص داخلی درسطح استان به 11درصد رسید.

وی با بیان اینکه در سال 89 سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی استان از کل کشور 6/4 درصد محاسبه شده است ادامه داد: این مقدار در سال قبل از آن چهار درصد سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی کل کشور را تشکیل داده بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه سهم ارزش افزوده زیربخش دام و طیور آذربایجان شرقی، بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است افزود: این رقم در سال 88 نزدیک به 4/5 درصد بوده است که در سال 89 تا 8/6 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در بخش کشاورزی، از رتبه نهم در سال 88 (4درصد سهم استان از کشور) به رتبه هشتم در سال 89(6/4درصد سهم استان از کشور) ارتقاء یافته است افزود: این استان در سال 89 در بخش دام طیور نیز به رتبه پنجم کشور نائل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز