خبرگزاری کار ایران

رسانه ملی؛ حامی تور دوچرخه سواری بین المللی ایران(آذربایجان)

کد خبر : ۷۱۵۳۹

از آنجا که حضور رسانه ملی، عامل مهمی در شناساندن امنیت منطقه و کشورمان به دنیا و حضور حمایت کنندگان مالی و کمک به برگزاری آن در سال‌های آتی است، انتظار می‌رود صدا و سیما با تمام توان، یکی از بازوان اجرایی بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران آذربایجان باشد.

ایلنا: دبیر برگزاری بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران(آذربایجان)، خواستار آن شد که رسانه ملی حامی تور دوچرخه سواری بین المللی ایران(آذربایجان) بشود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، ابراهیم فیروزی گفت: تور دوچرخه‌سواری آذربایجان كه 28 سال بدون وقفه برگزار و به یكی از معتبرترین تورهای قاره كهن تبدیل شده، در حالی برای برگزاری بیست و هشتمین دوره آماده می‌شود كه حضور تیم‌های مطرح خارجی بر كیفیت آن افزوده و آن را در ردیف یكی از تورهای آماوری برتر قاره آسیا قرار داده است.
وی تصریح کرد: از هزاران واقعه به یادماندنی دفتر خاطرات 8 سال مقدس، با افتخار می‌توان به وقوع یک حرکت هدفمند ورزشی اشاره کرد. آنقدر پویا و زنده که هر ایرانی با هر نگاهی به آن، از ارزش بی‌کران نهفته در بطنش عمیقا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و در این حرکت کاملا جهت‌دار و با معنی و دقیقا بر گرفته از ادبیات آن روز حاکم بر دفاع مقدس می‌توان به انجام و آغاز تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان با نام دور دریاچه ارومیه اشاره کرد و به جرات گفت: در برابر بمباران‌های دشمن زبون، آنچنان در سطح منطقه و حتی جهان تاثیرگذار شد که امواج آن گوش و چشم بدخواهان را کور و کر کرد و در مقابل دل میلیون‌ها ایرانی با ایمان و جوانان غرورآفرین آن را شادمان کرد.
وی تصریح کرد: گرچه طی 27 سال گذشته، این حرکت پویا و ارزشمند ورزش دوچرخه سواری با ناملایمات و بی مهری‌های مواجه بود و هرگز آن توجه بایسته به رشد روزافزون و ارتقاء کیفی آن نشده است ولی با همت والای مردان راستین خطه آذربایجان هر روز بر عظمت تور دوچرخه سواری آذربایجان افزوده شده است و بیست و هشتمین دوره آن با تمامی کارشکنی‌های دشمنان ایران اسلامی و مشکلات مالی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است با تمام توان و قدرت به سمت خلق حماسه ای دیگر پای می‌گذارد.
ابراهیم فیروزی گفت: رسانه ملی 27 سال در کنار تور دوچرخه سواری ایران بوده است و در طول 27 دوره گذشته اقدامات و همکاری‌های انجام داده تا این تور مهم منطقه ای به این جایگاه برسد.
وی تصریح کرد: از آنجا که حضور رسانه ملی عامل مهمی در شناساندن امنیت منطقه و کشورمان به دنیا و حضور حمایت کنندگان مالی و کمک به برگزاری آن در سال‌های آتی است انتظار می‌رود صدا و سیما با تمام توان یکی از بازوان اجرایی بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران آذربایجان باشد.

دبیر تور بیست و هشتم افزود: یکی از مهم‌ترین ایرادهای گرفته از سوی نماینده UCI عدم پخش مستقیم رقابت بود که در دوره گذشته در سال 91 این نقیصه نیز برطرف شد و مرحله نهایی تور به‌طور مستقیم پخش شد و موجب شد تا نماینده اتحادیه جهانی دوچرخه سواری نمره قابل قبولی را به تور دهد.
ابراهیم فیروزی خاطرنشان کرد: برگزاری تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان)، تکلیفی ملی و منطقه‌ای است و نیاز است همه مدیران اجرایی دست در دست هم فقط به خاطر نام ایران اسلامی و آذربایجان برای برگزاری باشکوه این رویداد مهم و رفع موانع گام بردارند.
وی با اشاره به ویژگی‌های خاص این دوره از تور كه آن را از دوره‌های گذشته متمایز می‌كند، افزود: حضور تیم‌های مطرح دوچرخه‌سواری از قاره‌های مختلف جهان، نماینده فدراسیون جهانی و داوران بین المللی و حضور تیم حرفه‌ای اروپایی از 3 قاره در بیست و هشتمین دوره این تور در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیده شده است، در کنار هجمه های تبلیغاتی بر ضد ایران اسلامی و فشارهای اقتصادی، متمایزتر از دوره های گذشته كرده و گام مهمی در نیمه حرفه ای شدن این تور آماتور است.
فیروزی خاطرنشان كرد: تور دوچرخه‌سواری ایران (آذربایجان) در حالی وارد بیست و هشتمین سال برگزاری متوالی خود می‌شود که تغییراتی مهم در خود در چند سال گذشته و با برنامه‌ریزی بسیار خود ستاد برگزاری توانسته به جایگاهی برسد که از بین 40 تیم اعلام آمادگی كرده، ستاد برگزاری خود به گزینش آن‌ها دست بزند.
وی، خواستار اقدامات مثمر ثمر، در جهت معرفی گروه تولید جهت پوشش مناس بو پخش آن از شبکه‌های استانی، شبکه 3 سیما و شبکه ورزش و شبکه‌های مختلف جام جم شد.
دبیر تور بیست و هشتم تصریح کرد: ستاد برگزاری و تشکیلاتی با تمام توان و قوا، برای برگزاری شایسته و همواره بی‌نظیر تور در سطح کشور که تنها تور بین المللی ایران در حال حاضر است، بکار خواهد گرفت.
تیم‌های اموری ویتا اوکراین، دوکلا پراک چک، بریسا اسپور ترکیه، سی سی ان صربستان، رودی پروجکت آلمان، ترنگانو مالزی و شکر اسگورت ترکیه و تیمهای ملی الجزایر، سوریه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، البانی، هنگ کنگ و ازبکستان 14 تیم خارجی در این رقابت‌ها هستند.
تیم‌های باشگاهی پتروشیمی تبریز، دانشگاه آزاد، آینده، آینه زمانی تیم دوم تبریز و شهرداری ارومیه 5 تیم ایرانی حاضر در رقابت‌ها خواهند بود.
در بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری ایران(آذربایجان)، 19 تیم داخلی و خارجی حضور دارند و رکاب‌زنان مسیر استان‌های آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی را در 892 کیلومتر در 6 مرحله رکاب خواهند زد.
152 ورزشکار و 203 نفر دست اندرکار اجرایی از جمله سه داور بین المللی و نمایندگان فدراسیون جهانی در برگزاری این رویداد ورزشی شرکت می‌کنند.
بیست و هشتمین دوره از این تور بین المللی در شش مرحله در مسیرهای تبریز، مراغه، ارومیه، خوی، جلفا و مرحله پایانی در تبریز برگزار می‌شود.
مرحله اول این تور در اول خرداد در مسیر 128 کیلومتری تبریز به مراغه بوده و ورزشکاران شرکت‌کننده پس از یک روز استراحت، در مرحله دوم مسیر 192 کیلومتری این شهرستان تا ارومیه را رکاب خواهند زد.
رکابزنان پس از طی مراحل مختلف، در مرحله پایانی در پارک ائل گلی تبریز به خط پایان و نهایی این رویداد ورزشی خواهند رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز