خبرگزاری کار ایران

عاشیق حسن اسكندری و عاشیق رسول قربانی نشان تبریز را دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۵۲

این نشان در دیدار سرزده شهردار تبریز از یک کنسرت موسیقی عاشیقی در فرهنگسرای الغدیر اعطاء شد./پیش از این، نشان تبریز بر سینه دکتر محمد حسین مبین، موسس بیمارستان جذامیان باباباغی و پدر جذامیان ایران، و حاج فیروز زیرک کار مداح اهل بیت عصمت و طهارت نشسته بود.

 ایلنا: نشان تبریز در نوبتی دیگر از رونمایی خود، بر سینه دو تن از عاشیق‌های دلخسته این خطه نشست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، طی دیدار سرزده‌ای که شهردار تبریز از یک کنسرت موسیقی عاشیقی در فرهنگسرای الغدیر داشت، نشان تبریز را به سینه عاشیق "حسن اسکندری" و عاشیق "رسول قربانی" اعطا کرد.

علیرضا نوین در این مراسم گفت: هویت فرهنگی هنری آذربایجان، ریشه در تاریخ غنی ایران دارد و این فرهنگ غنی در پیوندی هم سو با ارزش‌های ایرانی، اسلامی و نیز با تکیه بر هنر فاخر آذربایجانی مرزهای جهان را در نوردیده است.

شهردار تبریز توجه به داشته‌های فرهنگی هنری و تلاش، برای ترویج و اشاعه شاخص‌های فرهنگی در جامعه را راهکاری مناسب و موثر برای جلوگیری از به یغما رفتن ثروت‌های معنوی دانست و افزود: موسیقی عاشیقی به عنوان برگی از شناسنامه و هویت تاریخی فرهنگی آذربایجان نیازمند حمایت و صیانت است.

وی هنر موسیقی را زبان گویای بیان دردها، رنج‌ها و شادی‌های بشر اعلام و خاطرنشان کرد: زندگی بشری بدون موسیقی امکان دوام و مهم‌تر از آن خلق و ثبت حالات و احساسات بشری را ندارد و به تعبیری دیگر زندگی و حیات بشری بدون موسیقی، همچون جسمی بی روح و بی محتواست.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری تبریز به نمایندگی مردم تبریز، این نشان‌ها را به مفاخر فرهنگی خود اعطا می‌کند، افزود: بر ما مایه مباهات است که می‌توانیم به نمایندگی از مردم شریف و هنردوست تبریز که عمری با هنر و ادبیات مانوس بوده‌اند و همواره از سرشک این دو بهره‌ها برده ‌ند، از مفاخر و چهره‌های ممتاز خود تجلیل کند.

نوین ادامه داد: ما به نمایندگی از همین مردم، دربرابر یک عمر کوشش و درخشش سرافزارنه این هنرمندان عزیز در سپهر فرهنگ و هنر این سرزمین سر تعظیم فرود می‌آوریم.

شهردار تبریز با اشاره به یک عمر تلاش بی وقفه و سربلندانه عاشیق حسن اسکندری و عاشیق رسول قربانی گفت: این دو چهره برجسته، سخنان و آلام مردم این سرزمین را بیان کرده‌اند.

نوین تاكید كرد: تجلیل از این دو بزرگوار افتخاری است که برما ارزانی شده و ما بر خود می‌بالیم که می‌توانیم در این اتفاق حاضر باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد:  آسمان فرهنگ و هنر تبریز، همواره از حضور آنان بهره‌مند باشد و پگاه این وادی از شمع وجود آنان تابان و درخشان باشد.

گفتنی است، نوین، نشان تبریز را که به چهره‌های برجسته و مفاخر زنده تبریز تعلق می‌گیرد را بر سینه آنان الصاق کرد.

 پیش از این، نشان تبریز بر سینه دکتر محمد حسین مبین، موسس بیمارستان جذامیان باباباغی و پدر جذامیان ایران، و حاج فیروز زیرک کار، مداح اهل بیت عصمت و طهارت،نشسته بود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز