خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر آذربایجان شرقی:

تراکتورسازی ایران نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار دارد

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۲۷

منطقی بود مسئولان کشوری همچون توجهی را که در خصوص افزایش قیمت خودروهای کارخانجات خودروساز به عمل آوردند در مورد کارخانه تراکتورسازی نیز اعمال می کردند.

 دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی نسبت به عواقب بی توجهی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در خصوص عدم افزایش منطقی بهای محصولات کارخانه تراکتورسازی تبریز هشدار داد.

کریم صادق زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مشکلات پیش آمده برای این مجموعه عظیم صنعتی استان آذربایجان شرقی گفت: منطقی بود مسئولان کشوری همچون توجهی را که در خصوص افزایش قیمت خودروهای کارخانجات خودروساز به عمل آوردند در مورد کارخانه تراکتورسازی نیز اعمال می کردند.

وی گفت: با توجه به افزایش بهای حامل های انرژی و بهای انواع مواد اولیه اعم از قطعات ریخته، ورقی، پلیمری، فورج، نرخ ارز و سایر هزینه‌ها که در برخی موارد به چندین برابر نیز رسیده است ضرروی به نظر می رسد تا مسئولان برای بالابردن بهای تراکتور تولیدی این مجموعه چاره‌ای بیاندیشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی یادآور شد: انصاف نیست خودروهای لوکس اجازه افزایش قیمت داشته باشند و تراکتورسازی به عنوان مجموعه ای که تامین کننده نیاز اصلی بخش کشاورزی بوده و رشد مکانیزاسیون این بخش وابسته به فعالیت آن است با مشکل روبرو و به مرور مقدمات تعطیلی آن را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیش از ۶ هزار نفر اشتغال مستقیم و ۲۰۰ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم، نقش مهمی را در ایجاد اشتغال پایدار دارد، تبعات احتمال توقف خط تولید تراکتور را برای کشور و منطقه بر شمرد و گفت: هرگونه لطمه به فعالیت این مجموعه به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده ادوات کشاورزی که با ۱۳ شرکت اقماری که ۸ شرکت در تبریز و در خود تراکتورسازی مستقر بوده و ۲ شرکت در سنندج و ارومیه و ۴ خط تولید نیز در کشورهای ونزوئلا، اوگاندا، زیمباوه و تاجیکستان فعال است اثرات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مدیران تراکتورسازی ادامه روند کنونی موجب ضرر و زیانی است که برای این مجموعه قابل تحمل نبوده و هر روز بر پیکره این صنعت توسعه دهنده کشاورزی وارد می‌شود گفت: باید مسئولان هرچه سریعتر خواسته های منطقی و معقول این شرکت مبنی بر جلوگیری از قاچاق، فروش تکی و بدون برنامه به خارج از کشور، افزایش قیمت متناسب با بازار جهانی و شناور کردن قیمت گذاری را مورد توجه قرار دهند تا عواقب تعطیلی و یا کاهش تولید این مجموعه جامعه کارگری و تولید را با مشکلات اساسی روبرو نکند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز