خبرگزاری کار ایران

رییس هیئت ورزشهای سنتی و بومی و محلی آذربایجانشرقی:

جشنواره های خاص بومی، محلی و روستایی برگزار می‌کنیم

کد خبر : ۵۰۲۲۷

این جشنواره های بومی و محلی و روستایی در مناطق خاص با محوریت توسعه ورزش محلات در روستاهها و احیاء ورزشهای سنتی و بومی و محلی استان برگزار خواهد شد.

ایلنا- تبریز: رییس هیئت ورزشهای سنتی و بومی و محلی آذربایجانشرقی از برگزاری جشنواره های خاص بومی و محلی و روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا جلیل خدایی با اشاره به اهداف و برنامه های این هیئت گفت: طرحی در حال تدوین و برنامه ریزی در استان است تا جشنواره های خاص بومی و محلی و روستایی در مناطق خاص با محوریت توسعه ورزش محلات در روستاهها و احیاء ورزشهای سنتی و بومی و محلی استان برگزار خواهد شد.
وی افزود: از تمامی ظرفیت ورزش روستایی و عشایری شهرستانها باید استفاده شود چون شهرستانها پتانسیل بالایی در ورزش روستایی و عشایری دارند.
خدایی خاطرنشان کرد: استعدادهای ناب و خوبی با پتانسیل های بالا در روستاهها موجود است و دهیاری و شوراها در واگذاری زمین به ورزش پیشتاز هستند ومیتوان با اعتبار اندک مجموعه های ورزشی روباز برای روستاییان ساخت.

وی همچنین به برنامه های این هیئت در دهه فجر گفت: 25 برنامه فرهنگی ورزشی هیئت ورزشهای سنتی و بومی و محلی آذربایجانشرقی در دهه فجر سال 91 برگزار شد.
وی افزود: در 12 بهمن همزمان با آغاز سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقاب اسلامی در سراسر استان غبارروبی مزار شهدا توسط ورزشکاران این هیئت، دوی صحرانوردی در ورزقان، طناب کشی در اهرو سراب، جشنواره دال پلان، هفت سنگ و لی لی در منطقه آزاد تجاری ارس، طناب زنی و بازیهای بومی و محلی اسکو برگزار شد.
خدایی در خصوص سایر برنامه های هیئت گفت: در کنار این برنامه ها،رقابتهای والیبال، هفت سنگ و فوتسال در مرند، تنیس روی در بخش زنوز مرند، دارت و تیراندازی در روستای کندلج مرند، همایش پیاده و کوهروی در ارتفاعات یامچی مرند، رقابتهای تنیس روی میز در هوراند کلیبر، رقابتهای شطرنج، تنیس روی میز در شبستر و همایش و جشنواره بازیهای بومی و محلی در اهر برگزار شد.
رییس هیئت ورزشهای سنتی و بومی و محلی آذربایجانشرقی افزود: بر اساس داده های آماری و جمعیت ورزشکاری در استان امید است در این همایشها و رقابتهای فرهنگی ورزشی بیش از 5 هزار نفرشرکت کردند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز