خبرگزاری کار ایران

دادستان آذرشهر:

10 درصد پرونده‌های دادگستری آذرشهر اختلافات ملکی مزارع است

کد خبر : ۵۰۱۸۹

حدود 10 درصد دیگر پرونده های تشکیل شده در دادگستری آذرشهر نیز ناشی از اختلافات و منازعات کشاورزان و باغداران است.

ایلنا- آذرشهر: دادستان آذرشهر گفت: حدود 10 درصد پرونده های وارده به دادگستری این شهرستان را اختلافات ملکی و نامشخص بودن حدود مزارع کشاورزان تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسن نجفی در نشست مسئولان اجرای طرح شناسنامه دارکردن زمین های کشاورزی افزود: حدود 10 درصد دیگر پرونده های تشکیل شده در دادگستری آذرشهر نیز ناشی از اختلافات و منازعات کشاورزان و باغداران است.

وی با بیان اینکه در انجام کارهای مقدماتی صدور شناسنامه برای اراضی کشاورزی حدود املاک، راه های عبور و مرور، مجرای آبیاری، توافق صاحبان املاک همسایه و همچنین نوع اسناد مزارع زراعی و باغی مشخص می شود افزود: با تحقق این امر درصد بسیار بالایی از منازعات در بخش اراضی کشاورزی کاهش می یابد.

همین گزارش حاکی طرح شناسنامه دار کردن زمین های کشاورزی آذرشهر با همکاری مدیریت جهادکشاورزی، اداره ثبت اسناد و املاک و مشارکت صاحبان مزارع انجام می شود.

هدف اصلی این طرح را برنامه ریزی اساسی برای توسعه بخش کشاورزی، پیشگیری از بروز اختلافات ملکی و ارایه تسهیلات و خدمات لازم از طرف سازمان های مربوطه است

گفتنی است صدور شناسنامه اراضی کشاورزی شامل مزارع دیم و آبی می شود و کشاورزان می توانند با مراجعه به ادارات و سازمان های خدماتی از آن استفاده کنند.

شایان ذکر است در شهرستان آذرشهر 27 هزار هکتار مزارع کشاورزی وجود دارد که 16 هزار هکتار آن آبی و 11 هزار هم به صورت دیم است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز