خبرگزاری کار ایران

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

طرح‌های کشاورزی برای 10 هزار نفر در آذربایجان شرقی شغل ایجاد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۹۹

تعداد طرح ‌های خالص معرفی شده به بانک کشاورزی استان تا 26 بهمن ‌ماه سال جاری 4 هزار و 310 مورد و به ارزش 2 هزارو 90 میلیاردو 65 میلیون ریال بوده است.

ایلنا- تبریز: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از قطعی شدن جذب 99درصدی اعتبارات تخصیص داده شده به طرحهای توسعه بخش کشاورزی، طبق اعلام بانک کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان درجلسه شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی که با هدف بررسی و رفع مشکلات جذب تسهیلات طرحهای کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان تشکیل شده بود افزود: تعداد طرح ‌های خالص معرفی شده به بانک کشاورزی استان تا 26 بهمن ‌ماه سال جاری 4 هزار و 310 مورد و به ارزش 2 هزارو 90 میلیاردو 65 میلیون ریال بوده است.

وی بابیان اینکه از این تعداد طرح تاکنون3هزارو373 طرح به مبلغ 973 میلیاردو 325 میلیون ریال عقد قرارداد شده است افزود: خروجی طرح های عقد قرارداد شده منجر به ایجاد اشتغال برای10 هزارو 240 نفر در آذربایجان شرقی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه هم اینک 574 طرح مصوب به ارزش 472 میلیاردو 923 میلیون ریال در حال نهایی شدن و عقد قرارداد می باشد افزود: با تحقق این میزان طرح در دو هفته آینده باید گفت که 99 درصد از اعتبارات تخصیص داده شده به طرحهای توسعه بخش کشاورزی استان جذب می شود.

وی با بیان اینکه از برش142میلیارد تومانی برای20 شهرستان، 365 طرح با اعتبار 544 میلیاردو 81 میلیون ریال در حال تکمیل مدارک می باشندافزود: شهرستانهای اهر(152درصد)،چاراویماق(137درصد)، ملکان(129درصد)، خدافرین(121درصد)، هریس(112درصد)، مرند(111درصد)، هشترود(103درصد) ومراغه(103درصد) به ترتیب بیشترین میزان جذب تسهیلات را داشته وتوانسته اند ضمن جذب صددرصدی اعتبارات ابلاغی، بیش از این مقدار در توسعه کشاورزی قدمهای موثری بردارند.

محمدیان با اشاره به اینکه شهرستانهای بناب (27درصد)، کلیبر(31درصد)، جلفا(35درصد)، اسکو (38درصد)، میانه (42درصد)، بستان آباد(42درصد)، تبریز(49درصد) و شبستر(50درصد)، به ترتیب کمترین میزان جذب تسهیلات را داشته اند افزود: لازم است مدیران این شهرستانها که نتوانسته اند نیمی از اعتبارات خود را جذب نمایند با برگزاری جلسات مشترکی با مدیران بانک ها و صاحبان طرح های معرفی شده نسبت به جذب صد درصدی اعتبارات طرح توسعه کشاورزی اقدام کنند.

وی با تاکید به اینکه مدیران بانک کشاورزی متعهد شده اند کمافی السابق برای توسعه بخش کشاورزی استان، فعالیت مطلوبی انجام خواهند داد افزود: آندسته از شرکت های خصوصی که در ارائه طرح و جذب اعتبارات طرح توسعه کشاورزی تعلل نمایند ازگردونه این طرح خارج خواهند شد و با توجه به مصوبات جلسه کارگروه توسعه کشاورزی، اعتبارات این طرح شناور شده و همه شهرستانها می توانند در یک ماه آینده بیش از برش و سهمیه خود از محل این اعتبارات جذب کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز