خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار آذربایجان شرقی؛

۴ پروژه عمرانی در شهرستان مراغه افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۲۵

طرح گازرسانی به ۴ روستای مراغه، برق‌رسانی به شهرک زیباشهر مراغه، فاز اول مجتمع آبرسانی سراجوی شرقی، ۱۰ پروژه آبرسانی روستایی، طرح ویژه بهسازی و نوسازی ۹۳۷ واحد مسکن روستایی از جمله این پروژه‌ها بودند.

ایلنا- مراغه: با حضور استاندار آذربایجان شرقی ۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۷۸ میلیارد ریال در شهرستان مراغه به بهره‌برداری رسید.
طرح گازرسانی به ۴ روستای شهرستان مراغه یکی از این پروژه‌ها بود که با حضور احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجان شرقی به طور نمادین در روستای موسی‌درق افتتاح شد. برای اجرای این طرح، ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و با افتتاح آن، ۴۰۰ خانوار روستاهای چلان‌علیا، تازه‌کند، موسی‌درق و ساروقیه از نعمت گاز بهره‌مند شدند.
همچنین پروژه برق‌رسانی به شهرک زیباشهر مراغه با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی و تعاونی مسکن پادگان امام رضا (ع) مراغه به بهره‌برداری رسید. این پروژه که شامل ۱۳۰۰ متر خط فشار متوسط و ۳۳۰۰ متر خط فشار ضعیف است بالغ بر ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته است. همزمان با این پروژه، از ۸ پروژه دیگر شرکت توزیع برق استان از جمله برق‌رسانی به چهار روستا در شهرستان مراغه بهره‌برداری شد. برای اجرای این پروژه‌ها نزدیک به چهار میلیارد ریال هزینه شده است.
فاز اول مجتمع آبرسانی سراجوی شرقی دیگر پروژه‌ای بود که بهره‌برداری از آن با حضور استاندار آذربایجان شرقی آغاز شد. این پروژه که در روستای ملاقاسم افتتاح شد، شامل ۸۵ کیلومتر خط انتقال، ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۲۵۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره‌سازی است و با افتتاح آن علاوه بر بهره‌مندی ۱۲ روستای دهستان سراجوی شرقی از نعمت آب شرب، مشکل کمبود آب شهر خداجو نیز حل می‌شود.
همزمان با این پروژه، ۱۰ پروژه آبرسانی روستایی با ۳۲۰۰ خانوار تحت پوشش به بهره‌برداری رسید. برای اجرای این ۱۱ طرح، ۴۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی شهرستان مراغه از نعمت آب شرب با افتتاح این طرح‌ها از ۸۷. ۶ به ۹۳ درصد رسید که بالا‌تر از متوسط استانی است.
همچنین با افتتاح نمادین یک واحد مقاوم‌سازی شده روستایی در روستای آغاجری، طرح ویژه بهسازی و نوسازی ۹۳۷ واحد مسکن روستایی شهرستان مراغه افتتاح شد. برای اجرای این طرح بیش از ۱۱۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد کم و بازپرداخت ۱۵ ساله به متقاضیان پرداخت شده است. تاکنون ۶۵۰۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان مراغه نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز