خبرگزاری کار ایران

نوروز در کرسی خانه سنتی آذربایجان شرقی:

فاز نخست مجتمع اقامتی، گردشگری شانلی سهند بهره برداری شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۰۹

ساخت این مجتمع با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در سال ۸۸ آغاز شده است. / قرار گرفتن این مجتمع در مسیر پیست اسکی سهند و مجاورت با روستای ثمر خزان با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و طبیعت بکر و بی‌نظیرش، با فراهم آوردن امکانات اقامتی و رفاهی می‌تواند عاملی برای جذب بیش از پیش گردشگران به این منطقه شود.

ایلنا- تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از بهره برداری فاز نخست مجتمع اقامتی، گردشگری و تفریحی شانلی سهند در فضایی به وسعت دو و نیم هکتار خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: این مجتمع در دو فاز در حال ساخت است که احداث فاز نخست با وسعت ۱۵ هزار متر مربع، به پایان رسیده و اغلب بخش‌های آن مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به محل ساخت مجتمع اقامتی، تفریحی و رفاهی شانلی یادآور شد: قرار گرفتن این مجتمع در مسیر پیست اسکی سهند و مجاورت با روستای ثمر خزان با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و طبیعت بکر و بی‌نظیرش، با فراهم آوردن امکانات اقامتی و رفاهی می‌تواند عاملی برای جذب بیش از پیش گردشگران به این منطقه شود.
محمدی از صدور موافقت‌های اصولی برای آغاز به کار فاز دوم این طرح خبر داد و گفت: در فاز بعدی مجتمع خدمات توسعه‌ای گردشگری همچون امکانات هتل، کمپینگ و رودخانه‌های مصنوعی راه اندازی خواهد شد.
سرمایه گذار مجتمع اقامتی، گردشگری و تفریحی شانلی سهند نیز با اشاره به مشخصات فاز نخست مجتمع اظهار داشت: بخش عمده‌ای از سوئیت‌های اقامتی ویلایی، سالن تفریحات، سالن بدنسازی، تالار و رستوران پذیرایی، فست فود و کافی شاپ این مجموعه با اتمام ساخت هم اکنون آماده استفاده گردشگران هستند.
نیما برادران نخجوانی، محوطه آلاچیق‌ها، محوطه ورزشی و پیست اسکی آموزشی را دیگر تاسیسات بهره برداری شده این طرح خواند و گفت: کافه سنتی در قالب یک کرسی خانه با شمایل و ویژگی‌های بومی آذربایجان شرقی از دیگر بخش‌های این مجموعه رفاهی به شمار می‌رود که می‌تواند توجه گردشگران را به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی به خود جلب کند.
وی همچنین با اشاره به حمایت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از طرح‌های سرمایه گذاری، نگاه مثبت دستگاه‌های مرتبط با امر گردشگری را در ساخت این مجتمع بزرگ رفاهی اثرگذار دانست و تصریح کرد: ساخت این مجتمع با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در سال ۸۸ آغاز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز