خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

مكان رویداد شهدای زینبیه شهرستان میانه ثبت ملی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۳۳

در روز 2 بهمن ماه سال 1365 تعدادی از هواپیماهای عراقی در جریان دفاع مقدس، به این دبیرستان حمله كرده و تعدادی از دانش آموزان را به شهادت رساندند.

ایلنا - تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ثبت مكان رویداد شهدای شهدای زینبیه شهرستان میانه در فهرست میراث ناملموس آثار ملی كشور تا پایان بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تراب محمدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: این مكان رویداد محل شهادت جمعی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه زینبیه در شهرستان میانه است.

رئیس شورای ثبت آثار فرهنگی و تاریخی آذربایجان شرقی خاطرنشان كرد: در روز 2 بهمن ماه سال 1365 تعدادی از هواپیماهای عراقی در جریان دفاع مقدس، به این دبیرستان حمله كرده و تعدادی از دانش آموزان را به شهادت رساندند.

محمدی یادآور شد: در این حمله ددمنشانه ارتش بعثی عراق، 33 تن از دختران دانش آموز این دبیرستان به شهادت رسیدند.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با اشاره به ثبت ملی مكان رویداد شهدای 27 دی دانشكده فنی دانشگاه تبریز، از کامل شدن پرونده شهدای مدرسه زینبیه میانه و تهیه و تدوین چند پرونده دیگر از رویدادهای مرتبط با دفاع مقدس از آذربایجان شرقی برای ثبت در فهرست آثار ملی كشورمان خبر داد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز