خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

توسعه فرهنگی با شعار و سخنرانی محقق نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۲۷

شهرداری تبریز در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی موفق‌تر از دیگر دستگاه‌هاست.

ایلنا- تبریز: شهردار تبریز گفت: شهرداری در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در سطح شهر و پاسخگویی به نیاز‌ها و مطالبات فرهنگی شهروندان موفق‌تر از دیگر دستگاه‌ها به ویژه متولیان فرهنگی عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا نوین که در آئین بهره برداری از کتابخانه شهید رجائی و دو باند چرخ‌بال شهرداری منطقه یک سخن می‌گفت با تأکید بر لزوم اقدام عملی تمامی مسوولان و دستگاه‌های متولی توسعه فرهنگی در شهر تبریز افزود: انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران انقلابی فرهنگی و برآمده از متن ارزش‌های اسلامی بود و نشانه بارز چنین انقلابی، پیوست‌ها و شاخص‌های فرهنگی روشنی است که ریشه در اندیشه‌ها و تعالیم امام راحل دارد.

وی با اعلام اینکه آثار و برکات انقلاب فرهنگی ایران در جای جای کشور و تمامی حوزه‌ها و عرصه‌ها نمایان است به خدمات و اقدامات سال‌های اخیر شهرداری تبریز در حوزه فرهنگی و اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر و به همت شهرداری تبریز طرح‌ها، پروژه‌ها و برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی در مناطق مختلف شهری به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار به مرحله اجرا درآمده که توسعه کتابخانه‌ها، قرائتخانه‌ها، فرهنگسرا‌ها، خانه‌های فرهنگ، خانه‌های سلامت و سالن‌ها و زمین‌های ورزشی، جشنواره‌ها و ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری متعدد از اهم اقدامات فرهنگی شهرداری تبریز در این سال‌ها به شمار می‌رود.

شهردار تبریز با قدردانی از تلاش‌های شهرداری منطقه یک در اجرای این طرح‌ها، کار فرهنگی را سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده دانست و با تأکید بر تداوم فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی شهرداری افزود: مدیریت شهری تبریز علی رغم اینکه کار فرهنگی از وظایف ذاتی و اصلی آن نیست با این حال با توجه به خلاء‌های موجود و قصور متولیان اصلی این حوزه در پاسخگویی به مطالبات جوانان، اهالی فرهنگ و هنر و عموم شهروندان، در این حوزه نیز سرمایه گذاری می‌کند و در این راه بسیار جلو‌تر از دیگر دستگاه هاست.

لازم به ذکر است چرخبال احداثی نیز شامل دو باند بوده که باند اول به مساحت ۵۰۰ و باند دوم به مساحت ۳۰۰ متر مربع در ارتفاعات عون بن علی احداث شده و قرار است پس از تحویل به مدیریت بحران شهرداری تبریز، در مواقع اضطراری و بحران مورد استفاده قرار گیرد.

کتابخانه شهید رجایی در محله یوسف آباد تبریز احداث شده و پنجمین کتابخانه احداثی شهرداری منطقه یک تبریز طی ۲۰ ماه گذشته بوده است. مخزن کتاب، سالن مطالعه و قرائتخانه مجزای خواهران و برادران از جمله بخش‌های پیش بینی شده در این مجموعه به شمار می‌رود.

نوین در عین حال با انتقاد از ضعف برخی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان در توجه به مقولات فرهنگی خاطرنشان کرد: برخی مدیران فرهنگی متأسفانه به جای کار و اقدام عملی در راستای توسعه فرهنگی، تنها به شعار بسنده می‌کنند غافل اینکه توسعه فرهنگی با شعار و سخنرانی محقق نمی‌شود.

شهردار تبریز اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری نظیر برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، آئین معرفی کتاب سال، جایزه ادبی تبریز، حمایت از نویسندگان، فرهنگیان و هنرمندان استان را وظیفه مدیریت شهری دانست و در عین حال خواستار توجه بیش از پیش متولیان اصلی این امور شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز