خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

اتکا به ظرفیت‌های بومی در شکوفایی صنعت نفت موثر است

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۷۱

اتکا به ظرفیت‌های بومی در تامین نیازهای صنعت نفت یک ضرورت است/ تفاهم‌نامه همکاری مشترکی بین استان آذربایجان شرقی و شرکت ملی نفت ایران به امضا رسید که بر اساس آن سهم این استان از فعالیت‌های حوزه صنعت نفت افزایش می‌یابد.

ایلنا- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی در نشست مشترک با مدیران صنعت نفت کشور، بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی در حوزه این صنعت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد علیرضابیگی در این نشست که بعد از ظهر روز دوشنبه با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تشکیل شد، با اشاره به جایگاه صنعت نفت در اقتصاد کشور، اظهار داشت: نفت به عنوان عامل استراتژیک در زندگی امروز مطرح بوده و تامین نیازهای مرتبط با آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با تاکید بر این که در شرایط فشار، باید تمام سعی خود را در تبدیل تحریم‌ها به فرصت، به کار گیریم، افزود: تامین نیازهای صنعت نفت، با اتکا به داشته‌ها و ظرفیت‌های بومی، علاوه بر رفع نیاز داخلی در موضوع بهره‌برداری و فرآوری نفت، شکوفایی صنعت مرتبط با نفت را نیز در پی خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اعتماد رییس جمهور بر ظرفیت‌ها و استعدادهای صنعتی این استان، تاکید کرد: آذربایجان همواره در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده و امروز نیز علی‌رغم ایجاد محدودیت‌ها و تحریم‌ها، نقش حساس و تاریخی خود را تکرار می‌کند و باید با بهره‌گیری از توان بومی، تمام توان خود را معطوف پاسخگویی به این اعتماد کنیم.

علیرضابیگی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در موضوعات اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: امروز در حوزه اقتصاد، شاهد جنگ بزرگ و حساسی هستیم که دست‌کم گرفتن آن نتایج جبران ناپذیری خواهد داشت و تاکید رهبر معظم انقلاب بر بحث اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی نیز نشانگر حساسیت این عرصه است.

در این نشست که با حضور صاحبان واحدهای تولیدی مرتبط با صنعت نفت در آذربایجان شرقی برگزار شد، قلعه‌بانی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به بیان گزارشی از وضعیت صنعت نفت کشور در حال و آینده پرداخت.

همچنین تفاهم‌نامه همکاری مشترکی بین استان آذربایجان شرقی و شرکت ملی نفت ایران به امضا رسید که بر اساس آن سهم این استان از فعالیت‌های حوزه صنعت نفت افزایش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز