خبرگزاری کار ایران

چهل و سومین کنفرانس ریاضی ایران در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد

سال آینده این کنفرانس در دانشگاه مشهد برگزار خواهد شد.

تبریز - ایلنا: چهل و سومین کنفرانس ریاضی ایران با شرکت بیش از 650 نفر از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران این عرصه پیش از ظهر امروز در تالار وحدت دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس جدید انجمن ریاضی ایران در آیین اختتامیه این کنفرانس با اشاره به سطح علمی بالای مقالات ارایه شده و اینکه این کنفرانس در سطح بسیار بالایی برگزار شد، تصریح کرد: هر کنفرانس و همایشی کم و کاستی‌ها و امتیازاتی برای خودش دارد، ولی این کنفرانس در حد عالی برگزار شد.

دکتر محمد علی دهقان با بیان اینکه مهم‌ترین مرجع این رشته در کشور انجمن ریاضی است، از استادان، دانشجویان و اندیشمندان ریاضی کشور خواست ارتباط خود را با این انجمن افزایش دهند.

وی گفت: افزایش همکاری و همفکری ریاضیدانان کشور موجب ارتقا و توسعه هر چه بیشتر علوم ریاضی در کشور خواهد شد.

دهقان با اشاره به اینکه همه اساتید و دانشجویان علوم ریاضی برای توسعه علم ریاضی باید ارتباط تنگاتنگی با انجمن راضی داشته باشند، گفت: ما دست نیاز به همه فعالان جامعه ریاضی دراز می‌کنیم و از همه می‌خواهیم در پیشبرد علوم ریاضی و انجمن بیش از گذشته تلاش نمایند.

دکتر غلامرضا حجتی، دبیر اجرایی چهل و سومین کنفرانس ریاضی ایران نیز در این آیین با بیان اینکه از 975 مقاله ارسالی به دبیرخانه کنفرانس 516 مقاله پذیرش شد گفت: از این تعداد 349 مقاله به صورت سخنرانی و 167 مقاله به صورت پوستر بود و در این کنفرانس 95 درصد مقالات بخش سخنرانی و 87 درصد مقالات بخش پوستر در طول برگزاری آن ارایه شد.

وی در ادامه منطق ریاضی آنالیز، معادلات دیفرانسیل، آنالیز عددی، بهینه سازی، جبر، هندسه و توپولوژی، علوم کامپیوتر، ارتباط ریاضیات در علوم و صنعت سیستم‌های دینامیکی، آمار و احتمال را از جمله محورهای اصلی این کنفرانس ذکر کرد و افزود: همه دست‌اندرکاران برگزاری این کنفرانس در تلاش بودند که این کنفرانس در حد عالی برگزار شود که امیدواریم به اهداف مورد نظر این کنفرانس دست پیدا کنیم.

دکتر حجتی با ابراز امیدواری به اینکه برگزاری این کنفرانس توانسته باشد گامی مهم برای توسعه و پیشرفت جامعه علوم ریاضی را مهیا نماید، تصریح کرد: در سال آینده این کنفرانس در دانشگاه مشهد برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، چهل و سومین کنگره ریاضی ایران ششم تا نهم شهریور ماه جاری در دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز