خبرگزاری کار ایران

ازدواج عجولانه در سنین پایین مشكل آفرین است

کد خبر : ۲۴۵۸۳

نیازهای برآورده نشده، فاصله سنی زیاد، ازدواج برای دریافت تایید دیگران، انتظارات غیر واقع بینانه و ازدواج به خاطر پول، شهرت و شغل برخی از مواردی است كه منجر به ازدواج نامناسب می شود.

ایلنا- تبریز: عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: ازدواج عجولانه در سنین پایین بدون داشتن شناخت و اطلاعات كافی مشكل آفرین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مینا زعفرانچی در همایش معیارهای ازدواج سالم بین جوانان افزود: نیازهای برآورده نشده، فاصله سنی زیاد، ازدواج برای دریافت تایید دیگران، انتظارات غیر واقع بینانه و ازدواج به خاطر پول، شهرت و شغل برخی از مواردی است كه منجر به ازدواج نامناسب می شود.

عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی تبریزادامه داد: انرژی، هوش، شخصیت، وضع ظاهری، آرزوی مشترك، معنویت و مذهب، تحصیلات، عقاید سیاسی، اقتصادی و سلامتی برخی از موارد مشتركی است كه طرفین باید برای ازدواج در نظر داشته باشند.

زعفرانچی اضافه كرد: افرادی كه توان كنترل خشم خود را ندارند، افراد خودشیفته، افرادی كه دیگران را كنترل می كنند، افراد دارای سوء ظن، افراد دارای مشكلات جنسی و روانی، افرادی كه بیكارهستند، افراد دارای اعتیاد و افرادی كه مشكلات و اشتباه های خود را پذیرا نیستند گزینه های مناسبی برای ازدواج نیستند.

وی تاكید كرد: ازدواج باید با افراد پخته و بالغ، دارای عزت نفس، دارای نگرش مثبت به زندگی، مستقل، مسوولیت پذیر و با صداقت صورت گیرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز