خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

عزاداری محرم در بازار تاریخی تبریز مهمترین عامل جذب گردشگران مذهبی است

کد خبر : ۲۳۴۷۲

ثبت ملی آیین های عزاداری در بازار تبریز راهكاری مناسب برای معرفی آداب و سنن حسنه این منطقه است كه می تواند گردشگران مذهبی بیشتری را به سوی استان آذربایجان شرقی جذب كند.

ایلنا- تبریز:عضو شورای شهر تبریز، عزاداری های محرم در بازار تبریز را یكی از مهمترین دلایل جذب گردشگران مذهبی به این شهر و همچنین استان آذربایجان شرقی دانست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی شهرام دبیری افزود: ثبت ملی آیین های عزاداری در بازار تبریز راهكاری مناسب برای معرفی آداب و سنن حسنه این منطقه است كه می تواند گردشگران مذهبی بیشتری را به سوی استان جذب كند.

وی خاطرنشان كرد: ثبت ملی عزاداری های بازار و نیز ثبت تبریز به عنوان اولین پایتخت تشیع جهان اسلام اقدامات موثری هستند كه می توانند چهره خوبی از تبریز و آداب و سنن و رفتارهای مذهبی اش به كشور و حتی جهانیان معرفی كنند.

دبیری با بیان اینكه باید به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای این اقدام شایسته و تداوم چنین فعالیت هایی در ثبت میراث و آداب اصیل منطقه تبریك گفت، ثبت ملی را اقدامی موثر در اطلاع رسانی صحیح از توانمندی های یك شهر دانست.

رئیس كمیسیون خدمات شهری شورای شهر تبریز تصریح كرد: ثبت ملی این آیین همچنین به حفظ اصالت عزاداری های حسینی كه سالهاست در بین مردم آذربایجان شرقی به ویژه بازاریان بازار تبریز رواج دارد، كمك می كند.

دبیری این آیین و سنن به ویژه آداب عزاداری را جزئی از هویت مردم آذربایجان شرقی دانست و گفت: باید آداب و رسوم خوب و مقبول را به دور از جنبه های خرافی آن ترویج و تقویت كرد تا در شناسایی فرهنگ صحیح یك كشور بتوانند به خوبی نقش ایفا كنند.

یادآور می شود، پرونده آیین عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در بازار جهانی تبریز، در پنجمین همایش ملی شورای سیاست گذاری ثبت میراث فرهنگی در فهرست میراث ناملموس آثار ملی به ثبت رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز