خبرگزاری کار ایران

موزه های آذربایجان شرقی به دستگاه كارت خوان مجهز شدند

کد خبر : ۲۳۱۸۰

این اقدام در راستای اجرای بخشنامه خزانه داری كل كشور، صورت گرفته است.

ایلنا - تبریز: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تجهیز کلیه موزه های آذربایجان شرقی به دستگاه كارت خوان (POS) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی صبح امروز در گفتکو با خبرنگاران افزود: كلیسای سنت استپانوس جلفا و تمامی موزه های استان در راستای اجرای بخشنامه خزانه داری كل كشور، به دستگاه كارت خوان مجهز شده است.

وی با بیان اینکه با نصب دستگاه كارت خوان، تمامی درآمدهای وصولی از طریق سیستم فوق آنلاین به حساب درآمدهای عمومی واریز خواهد شد، یادآور شد: هم اكنون 16 موزه با آثاری از دوره های تاریخی و موضوعات مختلف زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی فعالیت می كنند كه همه ساله بازدیدكنندگان بسیاری را از داخل و خارج از كشور به سوی خود می كشانند.

عضو شورای مشورتی گردشگری كشور موزه های آذربایجان شرقی را هم از لحاظ تخصصی بودن و نیز به دلیل پراكندگی در اغلب شهرها و شهرستان های استان قابل توجه و ویژه خواند و گفت: قاجار، مشروطیت، محرم، قرآن، ادب و عرفان، ایلخانی، صفوی، مردم شناسی و عشایر بخشی از تقسیمات موضوعی و تاریخی موزه های استان را تشكیل می دهند.

وی خاطرنشان كرد: موزه های آذربایجان شرقی به ویژه موزه آذربایجان، قاجار و مشروطیت هموراه یكی از پر بازدیدكننده ترین آثار استان از سوی گردشگران را به دلیل جامعیت، تنوع و زیبایی آثار نگهداری شده در آنها تشكیل می دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز