خبرگزاری کار ایران

همراهی شعور با شور حسینی رمز تداوم فرهنگ عاشوراست

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۹

همراهی این شور با شعور حسینی می تواند حرکتهای عظیم تر ومعجزاتی بس فراتر از تصورات شیطانی دشمنان درپی داشته باشد.

ایلنا - تبریز: رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: عجین شدن شعور با شور حسینی رمز بقا و تداوم فرهنگ عظیم عاشورای حسینی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، فرشبافیان در جلسه هفتگی کلاس اخلاق جهادگران دانشگاهی واحد استان ضمن آسیب شناسی مراسم های عزاداری در ایام سوگواری امام حسین (ع)، در دهه اول محرم گفت: شور حسینی موجود در جامعه برخواسته از شعور حسینی است و متاسفانه خالی شدن شور و احساس حسینی از شعور عاشورا تهدیدی جدی برای برخی مراسمهای عزاداری و مانعی برای رسیدن به مبانی عظیم نهفته در بطن قیام عاشورایی محسوب می شود.

وی با تاکید بر چهار عنصر عقلانیت، معرفت، عدالت و معنویت به عنوان عناصر اصلی موجود در قیام عاشورا گفت: پیوست این عناصر با شور و شعور حسینی، عامل تداوم انقلاب سرخ امام حسین(ع) در طول تاریخ تا پیوستن به انقلاب سبز مهدویت است.

فرشبافیان ضمن اشاره به اهمیت اخلاص در دین اسلام و یادآوری اخلاص و توحید امام حسین در آفرینش حماسه عاشورا خاطر نشان ساخت: این امام بزرگوار اخلاص را در عالیترین شکل آن در گودال خون با تقدیم وجود مقدس خود به خدا به تصویر کشید تا الگو و مسیر شیعیان برای اتصال به نبوت و امامت را ترسیم نماید.

وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس را حاصل شور و غیرت و اخلاص حسینی، ملت مسلمان ایران دانست و افزود: همراهی این شور با شعور حسینی می تواند حرکتهای عظیم تر ومعجزاتی بس فراتر از تصورات شیطانی دشمنان درپی داشته باشد.

وی بیان داشت: بیداری و شور ایام سوگواری ابا عبدا... (ع)، دلهره و هراسی کشنده بر کام دشمنانی است که رویای ریشه کنی اسلام و مسلمین را در سر می پرورانند، بنابراین دقت درگفتار و کردار و اعمال ما شیعیان در این ایام عزیز می تواند همچنان حافظ علم عاشورا تا رسیدن به قیام حضرت مهدی باشد.

فرشبافیان با اشاره به اهمیت درک ارزشهای معنوی والای نهفته در زیارت عاشورا گفت: این زیارت دقیقاً حامل باشعورترین درسهای معنوی و پیامهای عظیمی در تفسیر علت وقوع عاشورا و حرکت امام حسین و بیان وظیفه دشوار ما شیعیان برای ادامه راه ائمه اطهار و در یک کلام اتصال به موضوع نبوت و امامت است.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به آگاهی و بیداری شیعیان در حفظ پرچم عاشورا و تفسیر انتظار بخصوص در ایام سوگواری اباعبدا... (ع)، تاکید کرد: فلسفه تمام حرکتهای اسلامی از زمان خود پیامبر تا انتها ریشه در سوق به نقطه موعود و قیام امام زمان دارد، و هر گونه کوتاهی در مقابل امامت و ولایت می تواند منجربه دشمنی با اسلام و شراکت در گناه قاتلین امام حسین (ع) شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز