خبرگزاری کار ایران

در صورت تامین اعتبار؛

موزه ملی فرش تبریز اواسط سال آینده افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۴۳

اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال به این موزه اختصاص یافته که حدود ۱۰۰ میلیارد ریال آن جذب و هزینه شده است.

ایلنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از بهره برداری موزه ملی فرش تبریز تا اواسط سال ۹۳ در صورت تامین و اختصاص اعتبارات مورد نیاز خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی در بازدید رضا رحمانی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر از روند اجرای موزه ملی فرش تبریز با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی ساخت این پروژه افزود: ساخت اسکلت این مجموعه تا یک ماه دیگر به اتمام می‌رسد.
وی با بیان اینکه نازک کاری ساختمان موزه فرش نیز آغاز شده است اظهار داشت: بیشترین محل هزینه اعتبارات موزه را مربوط به تجهیز است.
محمدی با اشاره به اعتبارات این طرح افزود: اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال به موزه فرش اختصاص یافته که حدود ۱۰۰ میلیارد ریال آن جذب و هزینه شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه احتمال افزایش ۱۰ الی ۲۵ درصدی این اعتبارات هنگام تجهیز موزه وجود دارد، اظهار امیدواری کرد در صورت تامین اعتبارات به زودی شاهد اتمام این پروژه ملی خواهیم بود.
محمدی با اشاره به مشخصات طرح، موزه فرش را پروژه‌ای با کاربری تفریحی، گردشی و آموزشی خواند و گفت: زیربنای این طرح بالغ بر ۱۲ هزار متر مربع بوده و در پنج طبقه سازه‌ای احداث می‌شود که مهندسان مشاور باوند عهده دار مشاوره موزه ملی فرش تبریز بوده و ساخت این مجموعه نیز از تیرماه سال ۸۹ آغاز شده است.
وی همچنین با بیان اینکه مجموعه‌ای ماندگار از قالی‌های نفیس و شاخص در هنر قالیبافی ایران در این موزه نگهداری و نمایش داده می‌شوند، اظهار داشت: در این موزه قالی‌هایی از سراسر ایران با مرکزیت آذربایجان شرقی نگهداری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز