خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون صنایع و معادن:

مالکیت معنوی پنج فرش ایرانی ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۳۲

فرش‌های دستباف تبریز، هریس، خوی و فرش‌های ابریشم قم و اصفهان را فرش‌های ایرانی ثبت شده در وایپو هستند.

ایلنا: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ثبت مالکیت معنوی پنج فرش ایرانی خبر داد.

به گزارش ایلنا رضا رحمانی در حاشیه بازدید از مراحل اجرایی موزه ملی فرش آذربایجان در گفتگو با خبرنگاران فرش‌های دستباف تبریز، هریس، خوی و فرش‌های ابریشم قم و اصفهان را فرش‌های ایرانی ثبت شده در وایپو اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون فرش ایران از نظر کیفیت در جایگاه نخست جهان قرار دارد، افزود: فرش ایرانی از نظر نقش و نگار و کیفیت در جهان بی‌نظیر است و کمتر کسی است که اسم و ‌آوازه فرش دستباف ایرانی را نشنیده باشد.

رحمانی با بیان اینکه تنها راه رشد و توسعه صنعت فرش دستباف ایران، حمایت دولت از این بخش است، تأکید کرد: مسئولان باید با برنامه‌ریزی و اتخاذ سیاست‌های منظم و مطلوب در راه رشد و بالندگی صنعت فرش ایران گام بردارند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اهمیت تبیین جایگاه فرش دستباف ایرانی و در نظر گرفتن اینکه نزدیک به یک میلیون نفر از مردم آذربایجان در این زمینه فعالیت و از آن ارتزاق می‌کنند، خواستار شتاب گرفتن روند احداث این موزه شد.

وی ادامه داد: فرش دستباف جایگاه مهمی در صادرات غیرنفتی کشور دارد و در این زمینه آذربایجان شرقی رتبه نخست صادرات به ویژه تابلو فرش را دارد.

وی ایجاد مرکز تجارت جهانی فرش، احداث دانشگاه فرش و توجه به امر آموزش قالیبافان را از دیگر زمینه‌هایی عنوان کرد که باید برای آن برنامه ریزی و اقدامات اساسی صورت گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اضافه کرد: اهمیت و جایگاه فرش در استان وقتی به طور جدی ملموس می‌شود که بدانیم حدود یک میلیون نفر قریب ۲۰ درصد جمعیت استان از این طریق امرار معاش می‌کنند و حدود ۷۰ درصد تولید فرش دستباف و تابلوهای هنری استان صادراتی بوده و ۳۵ درصد سهم فرش دستباف کشور به این استان تعلق دارد.

وی خاطرنشان کرد: نام آذربایجان و تبریز همچنان با هنر و صنعت فرش در آمیخته که بخشی از مردم جهان، تبریز را با شهرت فرش آن می‌شناسند و هم اینکه قسمت قابل توجهی از فرش‌های موزه‌ای در سطح دنیا متعلق به آذربایجان و تبریز است از این رو بهره‌برداری از موزه ملی فرش آذربایجان آینده فرش دستباف ایران را تضمین می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز