خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هوا‌شناسی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

کاهش ۲۹ درصدی بارش‌ها در آذربایجان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۲۳

در طی پنج ماه سال شمسی ۹۲ میانگین بارندگی ثبت شده در مراکز هوا‌شناسی استان آذربایجان‌شرقی ۹۹ میلی‌متر گزارش شده است.

ایلنا: مدیرکل هوا‌شناسی آذربایجان‌شرقی از کاهش ۲۹ درصدی بارش‌ها در استان نسبت به دوره آماری بلندمدت مشابه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا امیرشاهرخ حسنعلی‌زاده در جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: در طی پنج ماه سال شمسی ۹۲ میانگین بارندگی ثبت شده در مراکز هوا‌شناسی استان آذربایجان‌شرقی ۹۹ میلی‌متر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلندمدت مشابه با مقدار ۸/ ۱۳۵ میلی‌متر مقدار ۲۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: در همین مدت مقدار بارندگی در کلانشهر تبریز ۹۶. ۹ میلی‌متر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلندمدت مشابه با مقدار۱/ ۱۲۴ میلی‌متر مقدار ۹/ ۲۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
حسنعلی‌زاده ادامه داد: در همین مدت بیشترین بارندگی از شهرستان کلیبر به مقدار ۳/ ۲۴۶ میلی‌متر و کمترین بارش از شهرستان مراغه به مقدار ۵/ ۴۴میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.
مدیرکل هوا‌شناسی آذربایجان‌شرقی میانگین بارش در ۱۱ ماهه سال زراعی در استان را ۲۷۸ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: بیشترین بارندگی از شهرستان مرند گزارش شده است.
وی با بیان اینکه در ۱۱ ماه سال زراعی ۹۲-۹۱ (از اول مهر ۹۱ تا آخر مرداد ماه ۹۲) میانگین بارندگی ثبت شده در مراکز هوا‌شناسی استان آذربایجان‌شرقی۲/ ۲۷۸ میلی‌متر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلند مدت مشابه با مقدار ۹/ ۲۷۶ میلی‌متر مقدار ۶/ ۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد افزود: در همین مدت مقدار بارندگی در کلانشهر تبریز۹/ ۲۵۰ میلی‌متر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلندمدت مشابه با مقدار ۶/ ۲۵۸ میلی‌متر مقدار سه درصد کاهش را نشان می‌دهد.
حسنعلی‌زاده ادامه داد: در همین مدت بیشترین بارندگی از شهرستان مرند به مقدار۳/ ۴۵۹ میلی‌متر و کمترین بارش از شهرستان سراب به مقدار ۴/ ۲۰۱ میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز