خبرگزاری کار ایران

طرح واکسیناسیون تب برفکی دام‌های سنگین ملکان خاتمه یافت

کد خبر : ۱۰۱۰۷۶

تب برفکی یک بیماری ویروسی بسیار واگیردار در نشخوار کنندگان بوده که در دام‌های بالغ با ایجاد زخم‌های تاولی در نواحی مختلف بدن موجب قطع یا کاهش شدید تولید شیر، رشد در دام‌های جوان و مرگ دام‌های نوزاد می‌شود.

ایلنا: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ملکان از پایان طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی فاز ۲۸ در دام‏های روستایی و صنعتی شهرستان ملکان خبر داد.
به گزارش ایلنا، ودود فدای حسینی افزود: مبارزه و پیشگیری از بیماریهای واگیر دام و مشترک را در این شهرستان طبق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور با تمام توان و قوت بیشتری تا ریشه کنی این بیماری‌ها ادامه خواهیم داد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ملکان ادامه داد: تب برفکی یک بیماری ویروسی بسیار واگیردار در نشخوار کنندگان بوده که در دام‌های بالغ با ایجاد زخم‌های تاولی در نواحی مختلف بدن موجب قطع یا کاهش شدید تولید شیر، رشد در دام‌های جوان و مرگ دام‌های نوزاد می‌شود.
حسینی به ضرورت اجرای قرنطینه و حمل و نقل دام با اخذ گواهی حمل بهداشتی در پیشگیری و کنترل انواع بیماری‏های واگیر دامی از جمله تب برفکی تأکید کرد.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، این شهرستان اقدام به واکسیناسیون بیش از ۱۶ هزار و ۶۰۰ راس گاو وگوساله علیه بیماری تب برفکی به صورت کاملا رایگان کرده است.
لازم به یادآوری است که این عملیات با همکاری بخش خصوصی و اشتغال زائی تعداد ۱۲ نفر از فارغ التحصیلان بخش خصوصی، در شهرستان ملکان با موفقیت انجام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز