خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

باید ارتباط مستمر بین بهره برداران و تولید کنندگان کشاورزی فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۶۸

تحقق این امردر راستای مدیریت توسعه کشاورزی است.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کاهش هزینه‌ها، افزایش میزان تولید در واحد سطح، کاهش ضایعات جانبی، صرفه جویی در وقت، کاهش سختی کار و استفاده بهتر از نهاده‌های کشاورزی از جمله دلایلی است که جهادکشاورزی ارتباط مستمر بین تولید کنندگان وبهره برداران را در راستای مدیریت دقیق و هدفمند توسعه کشاورزی استان مورد تاکید قرار می‌دهد.
به گزارش ایلنا مسعود محمدیان، در نشست شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: سیاست‌های کلان بخش کشاورزی با همسویی و همراهی مسئولین و تشکل‌های صنفی و بهره برداران این بخش محقق می‌شود و با توجه به لزوم نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های بخش کشاورزی بعنوان خصوصی‌ترین بخش در اقتصاد کشور، حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش با هدف بالابردن بهره‌وری و ارتقای توان تکنولوژیکی و قدرت رقابت در بازار جهانی را ضروری و اجتناب ناپذیر است.
وی با اظهار اینکه کشاورزی ایران ظرفیت تغذیه ۲۰۰ میلیون نفر یعنی حدود سه برابر جمعیت کنونی را دارد، افزود: ظرفیت‌های مناسب بخش کشاورزی، لزوم بازسازی و نوسازی ماشین آلات کشاورزی و استفاده بهره برداران از امکانات درحال توسعه این بخش جهت کاهش هزینه‌های تولیدی و افزایش کمی وکیفی تولیدات را به عنوان نیازی اصلی درچارچوب توسعه کشاورزی مشخص می‌نماید.
محمدیان با بیان اینکه براساس آمارهای موجود، بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در افزایش ضریب مکانیزاسیون، رتبه اول کشوری را حائز شده است اظهار داشت: این امر در نتیجه توسعه تعامل مدیران سازمان با تشکل‌های صنفی و بهره برداران بخش‌های باغی و زراعی انجام پذیر شده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان، ضریب مکانیزاسیون کشور را ۱/۱ اسب بخار در هکتار ذکر کرد و افزود: با تلاش‌های مجموعه سازمان جهادکشاورزی، این شاخص در آذربایجان شرقی به ۵۱/ ۱ اسب بخار در هکتار رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز