خبرگزاری کار ایران

در آذربایجان شرقی؛

پروانه‌های بهره‌برداری الکترونیکی جایگزین پروانه‌های فعلی تولید کود می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۹۳

در صورتی که مراکز تولید کود در استان، نتوانند محصول تولیدی خود را با استانداردهای تعریفی در این رابطه همسان نمایند، از صدور پروانه‌های جدید برای آنان جلوگیری خواهد شد.

ایلنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از جایگزینی پروانه‌های بهره برداری الکترونیکی به جای پروانه‌های فعلی تولید کود در استان خبرداد.
به گزارش خبرنگارد ایلنا ایوب ایرانیفام در جلسه صدور پروانه تولید کودهای آلی در آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت: با جایگزینی پروانه‌های بهره برداری الکترونیکی پروانه‌های فعلی طی یک سال آتی ابطال و در صورتی که مراکز تولید کود در استان، نتوانند محصول تولیدی خود را با استانداردهای تعریفی در این رابطه همسان نمایند، از صدور پروانه‌های جدید برای آنان جلوگیری خواهد شد.
وی تصریح کرد: هم اکنون با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان، تولید انواع کودهای ورمی کمپوست درچندین منطقه استان همچون شهرستان‌های شبستر، میانه، مراغه، بناب، بستان آباد، باسمنج تبریز، صوفیان شبستر، گوگان آذرشهر و شهر جدیدبناب مرند، با ظرفیت تولید بیش از ۸۳۰ تن در سال صورت می‌گیرد.
ایرانی فام با اشاره به اینکه جهت تولید محصولات کیفی و سالم و تحقق اهداف جامعه سالم وعاری از بیماری‌های تغذیه‌ای، استفاده از کودهای مورد نیاز در تولید محصولات زراعی، باغی و سبزی و صیفی، با برنامه‌های اجرایی توسط کار‌شناسان امراز نظرسلامت موردبررسی قرار می‌گیرد افزود: مصرف بیش از اندازه کودهای شیمیایی برای تولید محصولات کشاورزی درکشور، علاوه بر هزینه‌های گزاف برای تولید وعرضه به بهره برداران، موجبات از بین بردن خاک در دراز مدت را فراهم ساخته و همچنین منابع آب آشامیدنی زیر زمینی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی با اظهار اینکه برای جایگزینی کودهای آلی به منظور حفظ منابع آب و خاک به جای کودهای شیمیایی اقدامات موثری در استان انجام یافته است افزود: ورمی کمپوست با داشتن خواص متعدد مانند خاصیت کلوئیدی می‌تواند از مصرف بیش از اندازه کودهای شیمیایی کاسته وبا داشتن خواص بالا درنگهداری رطوبت ودر نتیجه کاهش میزان دفعات آبیاری و با داشتن میکروارگانیسم‌های فعال منجر به حاصلخیزی تجزیه عناصر تثبیت شده درخاک شده و فعالیت گیاهان را دوچندان کرده و با ایجاد حالت چسبندگی در خاک، از فرسایش بادی خاک اراضی زیر کشت نیز جلوگیری نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز