خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

شهرک خاوران بستر مناسب برای تداوم توسعه شهر تبریز است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۴۷

شهرک خاوران در سال‌های آینده به عنوان یکی از مناسب‌ترین شهرک‌های سرریز جمعیتی تبریز تبدیل شده و بستر و امکانی مناسب برای تداوم توسعه شهری تبریز به شمار می‌رود که مقدمات آماده‌سازی این شهرک پس از تملک اراضی و به دنبال ایجاد شهرداری منطقه ۹ تبریز در این محدوده در سال ۸۷ آغاز شده است.

ایلنا: شهردار تبریز گفت: با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های متعدد در شهرک خاوران، این منطقه به بستر مناسبی برای تداوم توسعه شهر تبریز تبدیل خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا علیرضا نوین در مراسم بهره برداری از پروژه‌های عمرانی وخدماتی شهرداری منطقه ۹ تبریزافزود: شهرک خاوران در سال‌های آینده به عنوان یکی از مناسب‌ترین شهرک‌های سرریز جمعیتی تبریز تبدیل شده و بستر و امکانی مناسب برای تداوم توسعه شهری تبریز به شمار می‌رود که مقدمات آماده‌سازی این شهرک پس از تملک اراضی و به دنبال ایجاد شهرداری منطقه ۹ تبریز در این محدوده در سال ۸۷ آغاز شد.
وی با اشاره به بهره برداری از۳۰ پروژه عمرانی، خدماتی همزمان با هفته دولت با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال خاطر نشان کرد: شهرداری تبریز در سال‌های اخیر و به مناسبت‌های مختلف پروژه‌های مهم و زیربنایی را کلنگ زنی و افتتاح می‌کند ودر هفته دولت امسال خیابان ۱۸ متری شهید خلیلی و چند طرح عمرانی خدماتی دیگر در حوزه شهرداری منطقه چهار، فاز دوم شهرک امن در مجموعه عباس‌میرزا، پارک ربع رشیدی، خیابان منبع به وحدت، ساماندهی مهرانه‌رود حدفاصل قله تا توانیر، پل عابرگذر باغ شمس، سالن چند منظوره بحران، مجتمع رفاهی تفریحی عون‌بن‌علی، پارک بانوان منطقه یک، ۲۴ متری فرشته، طرح آماده‌سازی سنگ‌شهر، رمپ‌های ورودی و خروجی شهرک خاوران به اتوبان تبریز زنجان، پست برق شهرک خاوران، دیوارکشی و سردر ساختمان اداری منطقه نه، لوله‌گذاری شبکه آب خام خاوران، بوستان محله‌ای سرخاب، احیای درب سرخاب، بیمارستان تخصصی کودکان، پارک آبی یاغچیان، ۲۴ متری قطران، پارک گیاه‌شناسی، شبکه آبیاری تحت فشار پارک بزرگ، سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، پل عابرگذر چایکنار حدفاصل فلسطین و منجم، مجموعه ورزشی شهرک امام، توسعه، تکمیل و تجهیز پارک حجاج و بوستان‌های محلی شهید رجایی، کوی بهارستان، مسجد باب‌الحوایج، پارک محله‌ای کوی لاله، پل عابرگذر شهید صمدی، پل عابرگذر جاده تبریز آذرشهر، میدان توحید و بهره‌برداری از ساختمان آتش‌نشانی منطقه ده طرح‌ها و پروژه‌های جدید مدیریت شهری تبریز به شمار می‌روند که افتتاح شده و یا در روزهای آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
شهردار تبریز با اشاره به احداث بیمارستان فوق تخصصی کودکان شمالغرب کشور در شهرک خاوران تاکید کرد: برادران مردانی آذر از خیرین نام‌آشنای تبریز و آذربایجان که تاکنون و با سرمایه شخصی خود ده‌ها مدرسه در نقاط مختلف ایران و تبریز ساخته‌اند این بار و با مشارکت وهمکاری شهرداری تبریز تصمیم به احداث و ساخت بیمارستانی مدرن و مجهز در شهرک خاوران گرفته‌اند.
نوین ادامه داد: این بیمارستان در مساحت ۵/ ۳ هکتار با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال توسط برادران مردانی آذر احداث می‌شود.
شهردار تبریز تلاش برای ایجاد و ارتقای زیرساخت‌ها و شاخص‌های سلامت و بهداشت عمومی در کشور و تبریز را وظیفه تمامی مسوولان و نهادهای مدنی و خیریه اعلام و خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز به عنوان نهاد اجتماعی، در کنار سایر وظایف و مسوولیت‌های عمرانی و خدماتی خود، گام‌های اساسی در راستای پاسخگویی به مطالبات اجتماعی شهروندان برداشته و احداث بیمارستان تخصصی کودکان سرطانی در کنار بیمارستان کودکان تبریز نیز در راستای همین سیاست‌ها و اهداف در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم بزودی شاهد بهره برداری از آن باشیم.
شهردار تبریز همچنین با اعلام اینکه تبریز به قطب توریسم‌درمانی شمالغرب کشور و نیز کشورهای همجوار تبدیل شده است گفت: احداث و راه‌اندازی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی جدید در این شهر زمینه‌ساز ارتقای سطح علمی، پزشکی و درمانی تبریز است.
نوین از آمادگی کامل شهرداری تبریز برای افزایش همکاری‌های بین‌بخشی با دانشگاه علوم پزشکی در بخش ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی خبر داد.
وی با اشاره تصویب موضوع الحاق شهر باسمنج به تبریز را فرصتی برای خدمات‌رسانی مطلوب و متوازن و هم‌سو به شهروندان ساکن در محدوده خاوران و باسمنج ارزیابی کرد و گفت: موضوع الحاق باسمنج به تبریز که چندی پیش پس از موافقت و تأکید مدیریت ارشد استان از تصویب شورای اسلامی شهر نیز گذشت جهت طی مراحل قانونی ته وزارت کشور و نهادهای بالادست ارسال گردیده و به محض ابلاغ از سوی وزارت کشور عملیاتی خواهد شد.
شهردار تبریز همچنین با اشاره به آغاز کار فعالیت‌های شورای چهارم شهر تبریز در هفته آینده خاطر نشان کرد: امیدواریم شورای چهارم شهر تبریز وشهردار منتخب این شورا بتوانند ادامه دهنده مسیر رشد و پیشرفت شهر تبریز در سال‌های آینده باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز