خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه تبریز:

دانشگاهیان با بررسی نکات قوت و ضعف دولت قبلی پیشنهاد به دولت جدید دهند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۶۷

آیین بزرگداشت هفته دولت و روز کارمند در دانشگاه تبریز برگزار شد.

ایلنا: رییس دانشگاه تبریز گفت: مناسب است در هفته دولت دانشگاهیان با بررسی عالمانه عملکرد و نکات قوت و ضعف دولت قبلی به ارایه پیشنهادات به دولت جدید همت گمارده و آن‌ها را در اداره هرچه بهتر امور کشور یاری نمایند.
به گزارش خبرنگار ایلنا پرویز آژیده که در آیین بزرگداشت هفته دولت و روز کارمند در دانشگاه تبریز سخن می‌گفت با اشاره به نقش دانشگاه در توسعه و پیشرفت کشور گفت: ماموریت اصلی دانشگاه‌ها تلاش برای رشد علمی است.
وی یادآور شد: در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی باید به مسایل فرهنگی دانشگاه‌ها نیز توجه ویژه‌ای شود، برای اینکه ما معتقدیم استقلال حقیقی در استقلال فرهنگی نهفته است.
آژیده در ادامه با اشاره به ترور‌ها و ایجاد ناامنی گروه‌های معاند و ضد انقلاب در اوایل انقلاب و دهه ۶۰ گفت: مصونیت‌های امروز کشور در سایه امنیت مستحکم نظام جمهوری اسلامی حاصل شده، زیرا امنیت، لازمه پیشرفت و توسعه در عرصه‌های مختلف است و باید قدر این امنیت و آرمش را بدانیم.
وی ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند هدف از نامگذاری چهارم شهریور به نام روز کارمند را تقدیر از خدمات صادقانه این قشر در جامعه عنوان کرد و گفت: همه کارکنان دولت و به ویژه مدیران و مسئولان باید خصوصیات اخلاقی و عملی شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خویش قرار دهند، زیرا ما هر چه داریم از این شهدا داریم و باید ادامه دهنده راه و آرمان‌های آنان باشیم.
وی پایبندی به قانون، نظم و انضباط، خدمت صادقانه، داشتن روحیه خیرخواهی، تکریم ارباب رجوع را از جمله ملزومات پیشرفت و موفقیت برشمرد و به اهمیت وحدت و همدلی تاکید کرد.
رییس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت دانشگاه‌ها در همه عرصه‌ها در صورت همکاری اساتید و کارمندان حاصل می‌شود، افزود: کارمندان پشتیبانان اصلی برنامه‌های دانشگاه‌ها به حساب می‌آیند و تلاش و همت آنان می‌تواند زمینه ساز ارتقای جایگاه دانشگاه باشد.
به گفته وی اخیرا به لطف الهی کارهای خوبی در ارتقای معیشت و منزلت کارمندان این دانشگاه صورت گرفته که امید است همکاران با دغدغه کمتر به انجام وظایف قانونی خود اهتمام نمایند.
رییس دانشگاه تبریز در ادامه توجه به آموزه‌های دینی و انس بیشتر با قرآن کریم را بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگ غربی بیان کرد و یاد آور شد: گسترش و نهادینه کردن آموزه‌های فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه موجب مصونیت همه جانبه می‌شود.
وی نقش رهبری الهی و ولایت را از آموزه‌های مهم دینی دانست و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دیگر کشورهای اسلامی نیز روحیه بازگشت به قرآن و استکبار ستیزی تقویت شد و در چند سال اخیر شاهد خیزش‌های و انقلاب‌هایی در قالب بیداری اسلامی در برخی از کشورهای اسلامی از جمله مصر بودیم ولی متاسفانه به خاطر خلاء رهبری الهی این حرکت‌ها دچار افراط، تفریط و انحراف شد.
به گفته وی امروز نیز در موضوع بیداری اسلامی، دغدغه اصلی خلاء رهبری الهی است و همین موضوع اهمیت و حقانیت باور و اعتقاد به امامت و ولایت را بیش از پیش آشکار می‌سازد.
به گفته وی مردم بزرگ ایران اسلامی به نعمت بزرگ ولایت واقف و شاکر می‌باشند و پیروی از ولی فقیه زمان از مصادیق بارز این شکرگزاری است.
یاد آور می‌شود: در این مراسم همچنین سید علیرضا صفوی و خانم حسینی به نمایندگی از کارمندان دانشگاه تبریز به ارایه پیشنهادات، نکته نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسایل مختلف پرداختند.
بر اساس این گزارش، به منظور ارج نهادن به خدمات صادقانه کارمندان این دانشگاه با قرعه کشی به بیش از ۴۰ نفر جایزه‌ای به رسم یادبود اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز