خبرگزاری کار ایران

هشدار دبیركل حزب‌الله لبنان نسبت به تنش‌های فرقه‌ای و قومی

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۵۷

مشكل منطقه با تاسیس رژیم صهیونیستی آغاز شد؛ انتخابات اسراییل نشانه افول احزاب پیش‌رو و نبود رهبران در جامعه اسراییل است. مساله‌ای كه نباید از آن فریب بخوریم داستان تفاوت سیاست‌های راست‌گرا، چپ‌گرا، راست‌گرای راستگرا و غیره است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، تاکید کرد که تنها راه نجات بشریت توجه به پیام اسلام و رسول گرامی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، نصرالله سخنان خود را در چهار محور تقسیم‌بندی کرد: بخش اول در مورد میلاد حضرت رسول، بخش دوم در مورد تحولات جهانی، سوم مختصری درباره انتخابات اخیر اسرائیل و چهارم نیز در مورد وضعیت داخلی لبنان.

سیدحسن نصرالله با اشاره به توهین‌هایی که به ساحت حضرت پیامبر در سال گذشته میلادی شد، این اقدام را در راستای اختلاف افکندن میان ادیان اسلام و مسیحیت ارزیابی کرد.

نصرالله با اشاره به سناریوی توهین علیه پیامبر اسلام، گفت: «این توهین‌ها از قبل طرح‌ریزی شده بود و در مقابل، شناساندن پیامبر (ص) به جهانیان وظیفه همه مسلمانان است.»
دبیركل حزب الله با تاكید بر این‌كه حمله‌ای حساب شده و مشكوك برای مخدوش كردن شخصیت حضرت رسول (ص) در جریان است، توهین‌ها به پیامبر را كفر دانست و گفت كه هیچ انسانی توهین و دشنام به مقدسات دیگر ادیان را نمی‌پذیرد.

امام موسی صدر در صدر امور لبنان
سید حسن نصرالله، گفت كه وقتی جنگ داخلی شروع شد، امام موسی صدر ركن همه امور بود.
دبیركل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش افزود: «مشكل منطقه با تاسیس رژیم صهیونیستی آغاز شد؛ انتخابات اسراییل نشانه افول احزاب پیش‌رو و نبود رهبران در جامعه اسراییل است. مساله‌ای كه نباید از آن فریب بخوریم داستان تفاوت سیاست‌های راست‌گرا، چپ‌گرا، راست‌گرای راستگرا و غیره است.»
نصرالله با بیان این‌كه عامل نجات‌دهنده غزه راهكار مقاومت بوده و عوامل نجات‌دهنده لبنان نیز وجود معادله ارتش، ملت و مقاومت است، گفت كه مهمترین پاسخ به انتخابات اسرائیل اتكای بیشتر به مقاومت فلسطین و لبنان است.
دبیركل حزب‌الله لبنان با اشاره به انتخابات این كشور، تاكید كرد انتخابات لبنان در زمان حاضر بسیار حساس است، طوایف لبنانی با حساسیت بیشتری به مساله انتخابات می‌نگرند و حق دارند كه برای آینده خود نگران باشند.

مخالفان حزب‌الله به مسیحیان توهین می‌كنند
دبیركل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنانش درباره انتخابات این كشور گفت كه سخن گفتن و اتهام زدن درباره این‌كه حزب‌الله منویات خود را بر مسیحیان لبنان تحمیل می‌كند، دروغ، افترا و توهین به تمام مسیحیان است.
وی افزود: «ما باید اتهام زنی‌ها را كنار بگذاریم، چرا كه اتهام زنی‌ها هیچ تغییری در شرایط كشور ایجاد نخواهد كرد.»
نصرالله با اشاره به این‌كه طبیعی است كه هر طرف قانون انتخابات را بر اساس توانایی‌های سیاسی‌اش دنبال می‌كند، تصریح كرد: «موضوع تقسیم كرسی‌های پارلمان به نسبت طوایف مختلف لبنانی را دنبال می‌كنیم و معتقدیم كه تنها راه تضمین حق همه گروه‌های لبنانی این است كه قانون انتخابات بر اساس تقسیم كرسی‌ها نسبت به حجم طوایف باشد.»
دبیركل حزب‌الله لبنان تاکید کرد كه طرف مقابل ما تنها مسله سلاح حزب‌الله را مطرح می‌كند و حرف دیگری برای گفتن ندارد.

حمایت مالی از رسانه‌های مغرض خطرناک‌ است
سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به مبحث فتنه‌های داخلی اشاره کرد و حمایت‌های مالی از رسانه‌های مغرض برای تنش‌آفرینی در اوضاع لبنان را خطرناك‌تر از سلاح مقاومت دانست كه بهانه مخالفان است و گفت: «مخالفان حزب‌الله از سلاح مقاومت انتقاد می‌كنند اما می‌توان مساله سلاح را با آرامش بررسی كرد، ما از سال 1990 میلادی هیچ‌گاه استفاده از سلاح خود را در حوزه انتخابات به مردم تحمیل نكردیم.»
نصرالله سخنان مخالفان درباره سلاح حزب‌الله را نادرست خواند و تاكید كرد كه تاكنون هیچ مشكلی درباره سلاح حزب‌الله به وجود نیامده است.
وی پول را خطرناك‌تر از سلاح دانست و یادآور شد که تبلیغات رسانه‌ای با حمایت‌های مالی خارجی از هر سلاحی خطرناك‌تر است.
نصرالله گفت: «كسانی كه مخالف اختصاص كرسی‌های پارلمان به نسبت وسعت طوایف هستند، سهمی بزرگ‌تر از آنچه سزاوار آن هستند، می‌خواهند؛ اكثریت مسیحی‌های لبنان موافق نسبت كرسی‌ها در پارلمان هستند و من از لبنانی‌ها می‌خواهم قانون انتخابات را عادلانه بررسی كنند و در قید و بند رویدادهای سوریه نباشند.»
نصرالله تاكید كرد كه حوادث سوریه نشان می‌دهد كه بسیاری از آرزوهای طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در سوریه محقق نشده است.

هشدار علیه تنش‌های فرقه‌ای در لبنان
سیدحسن نصرالله خواستار همكاری برای حل مشكلات به جای تشدید درگیری‌های منطقه‌ای شد و گفت: «باید هوشیار باشیم برخی رژیم‌های عربی به شکل مستقیم اختلافات خود با ایران را نزاع سنی‌ها علیه شیعیان عنوان می‌كنند؛ نزاع سنی‌ها علیه شیعیان سبب جنگ عراق علیه ایران به عنوان یكی از خطرناك‌ترین جنگ‌های منطقه شد.»
دبیرکل حزب‌الله در ادامه با بیان این موضوع که جنگ میان امویان و عباسیان در تاریخ اسلام طایفه‌ای نبود و اكثر جنگ‌ها و منازعات، به دلیل اختلافات سیاسی بود و رابطه‌ای با دین و قبیله نداشته است، گفت: «وجود اختلافات و بحران‌ها طبیعی است اما خطرناك است كه ما نمی‌دانیم چگونه باید با بحران‌ها برخورد كنیم.»
دبیركل حزب الله لبنان درباره انقلاب‌های عربی و دیگر تنش‌ها در منطقه هم یادآور شد که ما در لبنان بخشی از جهان عربی و اسلامی هستیم و طبیعی است از رویدادهای منطقه تاثیر بپذیریم.
وی با رد این موضوع كه هرج و مرج و چالش‌های موجود در منطقه اختلافات طایفه‌ای است، تصریح كرد: «ماهیت منازعه كنونی، از مسائل طایفه‌ای فراتر است و افزایش درگیری‌ها و اختلافات كشورها به چالشی بزرگ در جهان عربی و اسلامی تبدیل شده است.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز