خبرگزاری کار ایران

هم‌پیمان نزدیك چاوز بار دیگر رئیس پارلمان ونزوئلا شد

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۲۹

بر مبنای قانون اساسی ونزوئلا، اگر رئیس‌جمهوری قادر به انجام وظایف خود نباشد، رئیس مجمع ملی به مدت 30 روز و تا زمان برگزاری انتخابات جدید جانشین وی خواهد شد.

«دیوسدادو کابیو» یکی از هم‌پیمانان نزدیك «هوگو چاوز» رئیس‌جمهوری ونزوئلا بار دیگر به عنوان رئیس پارلمان این کشور انتخاب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بر مبنای قانون اساسی ونزوئلا، اگر رئیس‌جمهوری قادر به انجام وظایف خود نباشد، رئیس مجمع ملی به مدت 30 روز و تا زمان برگزاری انتخابات جدید جانشین وی خواهد شد.

کابیو پس از آن‌كه بار دیگر به عنوان رئیس پارلمان ونزوئلا انتخاب شد، گفت كه به «انقلاب هوگو چاوز» وفادار خواهد ماند.

وی در عین حال تاكید كرد كه ونزوئلا تنها یك فرد را به عنوان رئیس‌جمهوری به رسمت می‌شناسد و آن هم كسی غیر از چاوز نیست.

از طرف دیگر، «نیکلاس مادورو» معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفته است که چنانچه رئیس‌جمهوری این کشور نتواند در موعد مقرر سوگند ریاست جمهوری یاد کند، امکان برگزاری مراسم تحلیف وی در تاریخی دیگر وجود دارد.
سخنان نیکلاس مادورو اشاره آشکاری به احتمال به تعویق افتادن مراسم تحلیف چاوز است که بعد از عمل جراحی در کوبا به عفونت تنفسی مبتلا شده است.
وی تاکید کرد که برگزاری مراسم تحلیف، اقدامی کاملا نمادین است که می‌تواند در دادگاه عالی حل و فصل شود.
معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین گفت که درخواست اپوزیسیون برای برگزاری انتخابات جدید، غیرقابل قبول است.
موضع گیری جدید مادورو می‌تواند شکاف میان دولت و اپوزیسیون را عمیق‌تر کند.

رهبران اپوزیسیون ونزوئلا تاکید می‌کنند که چنانچه چاوز تا پنجسنبه به ونزوئلا برنگردد، رئیس مجمع ملی باید به عنوان رئیس جمهوری موقت قدرت را در دست بگیرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز