خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر ایتالیا استعفا داد

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۰۷

ماریو مونتی که به دلیل اقدام‌هایش برای جلوگیری از وقوع بحران مالی در ایتالیا اعتبار زیادی کسب کرده است، بارها گفته بود كه که بلافاصله پس از دریافت رای تایید نهایی پارلمان، از سمت نخست‌وزیری استعفا خواهد کرد.

«ماریو مونتی» نخست‌وزیر ایتالیا از سمت خود استعفا داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، مونتی استعفای خود را پس از آن ارائه کرد که پارلمان ایتالیا در رم بودجه سال آینده میلادی این کشور را نهایی کرد.

مونتی که به دلیل اقدام‌هایش برای جلوگیری از وقوع بحران مالی در ایتالیا اعتبار زیادی کسب کرده است، بارها گفته بود كه که بلافاصله پس از دریافت رای تایید نهایی پارلمان، از سمت نخست‌وزیری استعفا خواهد کرد.

پارلمان ایتالیا روز جمعه بودجه سال ۲۰۱۳ میلادی را با ۳۰۹ رای موافق و ۵۵ رای مخالف تصویب کرد.

با استعفای مونتی، شرایط برای برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه فوریه فراهم می‌شود.

گفته شده است که هنوز معلوم نیست مونتی در رقابت‌های آتی شرکت می‌کند یا نه و این موضوع در کنفرانسی مطبوعاتی در روز یکشنبه آینده اعلام خواهد شد.

مونتی سال گذشته به عنوان نخست‌وزیر بر سر کار آمد.

حزب محافظه‌کار تحت رهبری «سیلویو برلوسکنی» نخست‌وزیر سابق ایتالیا، در هفته‌های گذشته اعلام کرد که دیگر از دولت مونتی حمایت نمی‌کند.

برلوسکونی که تاکنون سه بار نخست‌وزیر ایتالیا بوده است، اعلام كرده که آماده حضور در رقابت‌های انتخاباتی است.

مونتی پس از نشست با اعضای هیات دولت در روز جمعه به کاخ ریاست‌جمهوری رفت تا استعفای خود را به «جورجو ناپولیتانو» رئیس‌جمهوری ایتالیا ارائه کند.

مونتی از زمان آغاز فعالیت‌هایش به عنوان نخست‌وزیر، با در پیش گرفتن اقدام‌های ریاضتی به دنبال سامان دادن به وضعیت اقتصادی ایتالیا بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز