خبرگزاری کار ایران

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری كره‌جنوبی

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۷۷

در جریان انتخابات امروز مشخص می‌شود كه آیا دختر حاكم سابق نظامیان قدرت را در دست خواهد گرفت یا پسر فردی كه به دلیل فعالیت‌های سیاسی خود زندانی شده بود.

شهروندان كره‌جنوبی امروز ـ چهارشنبه ـ به‌رغم سرمای شدید هوا برای انتخاب رئیس‌جمهوری جدید این كشور پای صندوق‌‌های رای می‌روند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در جریان انتخابات امروز مشخص می‌شود كه آیا دختر حاكم سابق نظامیان قدرت را در دست خواهد گرفت یا پسر فردی كه به دلیل فعالیت‌های سیاسی خود زندانی شده بود.

برنده این انتخابات به عنوان رئیس‌جمهوری آینده چهارمین قدرت اقتصادی آسیا باید مسائلی از جمله چگونگی تعامل با كره‌شمالی و فعالیت‌های هسته‌ای این كشور و همچنین رشد آرام اقتصادی، دست و پنجه نرم كند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد كه حمایت مردمی از «پارك گئون هیه» كاندیدای محافظه‌كار، اندكی از رقیب چپ‌گرای وی بیشتر است.

چنانچه پارك در این انتخابات پیروز شود، نخستین زنی خواهد بود كه سمت ریاست‌جمهوری را در كره‌جنوبی بر عهده می‌گیرد.

پارك وعده داده است كه در صورت پیروزی در انتخابات، با كره‌شمالی وارد مذاكره شده و مواضع سرسختانه‌ای در برابر برنامه هسته‌ای و موشكی این كشور اتخاذ خواهد كرد.

وی در حالی كه برای انداختن رای خود وارد یكی از مراكز اخذ رای شده بود، از هوادارانش خواست تا «فصل جدیدی» را در در تاریخ كره‌جنوبی رقم بزنند.

«مون جائه این» نیز كه پیش از این از فعالان حقوق بشری بوده است، وعده كمك بدون قید و شرط به كره‌شمالی را داده و تاكید كرده است كه در صورت پیروزی در انتخابات، رویكرد مبتنی بر تعامل با كره‌شمالی را در پیش خواهد گرفت.

رای‌گیری تا ساعت شش بعدازظهر به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز