خبرگزاری کار ایران

اعتصاب ده‌ها هزار معدنچی آفریقای جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۴۳

دلیل اصلی اعتصاب این کارگران، اعتراض به پائین بودن دستمزد‌ها و نارضایتی از شرایط کاری عنوان شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۸۰ هزار کارگر معادن طلا در آفریقای جنوبی دست به اعتصاب زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، دلیل اصلی اعتصاب این کارگران، اعتراض به پائین بودن دستمزد‌ها و نارضایتی از شرایط کاری عنوان شده است.

اتحادیه ملی کارکنان معدن که نماینده حدود دو سوم از کارگران است، پیش از این خواستار افزایش ۶۰ درصدی حقوق پایه معدنچیان بود و اکنون با افزایش ۱۰ درصدی هم موافق است.

«جاکوب زوما» رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی که تلاش می‌کند از فراگیر شدن تنش جلوگیری کند، گفت: «هر دو طرف باید آماده تبادل امتیاز باشند. اتفاقا به دلیل همین اعتصاب‌ها، مدتی است که وضعیت در صنعت معدن خوب نیست. به اعتقاد من چنین اعتصاب‌های گسترده‌ای مفید نبوده و به بهبود وضعیت کمکی نخواهد کرد.»

هفته گذشته اتحادیه‌های کارگری با پیشنهاد افزایش شش و نیم درصدی دستمزد‌ها مخالفت کردند.

سران شرکت‌ها می‌گویند که بیشتر از این قادر به افزایش دستمزد‌ها و در نتیجه هزینه تولید نیستند و هشدار دادند که در صورت ادامه این وضعیت بسیاری از معادن ورشکست شده و هزاران تن شغل خود را از دست خواهند داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز