خبرگزاری کار ایران

در واکنش به اظهارات مدیرعامل استقلال؛

واعظی‌آشتیانی: مخیله فتح‌الله‌زاده خوب کار نمی‌کند

چند باشگاه خواستار حضورم در هیات‌مدیره‌شان بودند/داماش یک باشگاه حرفه‌ای خواهد شد/با عابدینی مشکلی نخواهم داشت/دولت عزمی برای حمایت از بخش خصوصی در ورزش ندارد.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران در واکنش به اظهارات مدیرعامل کنونی‌این باشگاه تاکید کرد که مخیله فتح‌اله‌زاده دچار بیماری است.

امیررضا واعظی آشتیانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با دلایل حضورش در هیات مدیره باشگاه داماش گیلان گفت: من در طول مدتی که از مدیریت باشگاه استقلال کنار رفتم چند باشگاه مختلف خواستار حضورم در کادر مدیریت خود بودند اما نپذیرفتم چرا که احساس می کردم آن باشگاه‌ها فقط به دنبال تیم‌داری در فوتبال هستند و عزمی برای باشگاه داری واقعی ندارند.

وی افزود: پس از اینکه در چند نوبت با قویدل مالک باشگاه داماش صحبت کردم نهایتا به یک نتیجه واحد رسیدیم و پذیرفتم که تجربیات خود را در اختیار این باشگاه بگذارم. خوشبختانه مالک باشگاه داماش عزم بسیار خوبی برای خدمت به جوانان و ورزش کشور دارد و قرار است این باشگاه علاوه بر داشتن یک تیم فوتبال خوب در بسیاری از رشته‌های دیگر هم در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز کند.

عضو هیات مدیره باشگاه داماش گیلان با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی ورزش کشور و نحوه فعالیت بخش خصوصی در ورزش کار بسیار سختی پیش روی داماش است، گفت: متاسفانه با توجه به فضای سختی که برای بخش خصوصی مهیاست مطمئن هستم رقابت بسیار سختی با باشگاه‌های دولتی که هیچ نظارتی بر عملکرد و هزینه‌های آنها نمی‌شود، خواهیم داشت و امیدوارم بتوانیم نقش مناسبی در آینده ورزش و فوتبال کشور داشته باشیم.

واعظی آشتیانی در ادامه با اشاره به اینکه قهرمانی یک تیم نشاندهنده موفقیت مطلق یک باشگاه نیست، گفت: موفقیت زمانی حاصل می شود که همه تلاش‌های یک باشگاه چه در بحث تیم داری و چه در بحث سازمانی و سرمایه انسانی موفق و اصولی عمل کرده و به یک نتیجه مناسب برسد. تجربه نشان داده جمع کردن ستاره‌هایی که افول کرده و فقط نامی از آنها باقی مانده نمی تواند متضمن موفقیت یک باشگاه یا یک تیم باشد.

وی ادامه داد: برای مثال شخصا زمانی که مدیرعامل باشگاه استقلال بودم همواره به دنبال تشکیل یک تیم یک دست بودم و اعتقاد داشتم یک تیم یک دست هماهنگ راحت‌تر می تواند به اهداف خود برسد. من فکر می‌کنم اشتباه باشد در فوتبالی که حیف است نام حرفه‌ای را به آن اتلاق کنیم هزینه های زیادی بشود. متاسفانه ما همچنان از نقش مدیریت در ساختن یک باشگاه ایده‌آل غافل هستیم و فکر می کنیم همیشه این کادر فنی و بازیکنان هستند که یک تیم را قهرمان می کنند در حالی که اصلا این گونه نیست و اگر هم در مواردی رخ داده فقط یک اتفاق بوده است.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران با تاکید بر اینکه در هیات مدیره باشگاه داماش همواره بر مواضع خود اصرار خواهد داشت، افزود: خوشبختانه یک هیات مدیره کاملا یک دست و هماهنگ در باشگاه داماش شکل گرفته و مطمئنم این ترکیب هیات مدیره روند رو به رشدی را پیش پای این باشگاه قرار خواهد داد. من امیدوارم باشگاه داماش بتواند یک تیم فوتبال خوب داشته و در سایر رشته‌های دیگر در یک برنامه مدون تیم داری خود را آغاز کند.

آشتیانی در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوارید باشگاه داماش در بخش خصوصی به سرنوشت باشگاهی نظیر استیل آذین دچار نشود، گفت: بی تردید اقتصاد در ورزش یک کشور وابسته به اقتصاد کلان همان کشوراست و اگر اقتصاد کلان یک کشور پویایی کامل داشته باشد می توان امیدوار بود که ورزش و باشگاه‌های ورزشی هم بتوانند درآمدزایی مناسبی برای هزینه‌های خود داشته باشند. در ورزش دنیا این تولیدی‌ها و بنگاه‌های اقتصادی هستند که از طریق اسپانسری و تبلیغات پشتیبان باشگاه‌ها می شوند و اگر این بخش از اقتصاد ضعیف باشد نباید امیدی به این اقتصاد موفق باشگاهها داشت.

وی افزود: البته برای مثال می توان به شرایط باشگاه‌هایی نظیر استیل‌آذین تهران و شاهین بوشهر اشاره کرد که اگر از اقتصاد مناسبی برخوردار بودند به آن حجم از مشکلات گرفتار نمی شدند. متاسفانه دولت‌ از گذشته تا کنون عزم جدی برای حمایت از بخش خصوصی در ورزش ندارد و اگر شرایط به همین منوال پیش برود با مشکلات بزرگتری مواجه خواهیم شد.

عضو هیات مدیره باشگاه داماش در پاسخ به این سوال که مشکلی با امیر عابدینی به عنوان یک پرسپولیسی در هیات مدیره این باشگاه ندارید، گفت: عابدینی یکی از مدیران خوب در عرصه ورزش و باشگاه داری است که مطمئن هستم می توانیم با استفاده از تجارب همه اعضا یک باشگاه خوب بسازیم.

واعظی آشتیانی در پایان در واکنش به اظهارات علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال که مدعی شده وی را نمی شناسد، گفت: من فکر می کنم برخی آدم‌ها وقتی مشغله فکری‌شان زیاد می شود، مخیله آنها خوب کار نمی‌کند و شاید خانواده خود را هم نشناسند و البته این یک بیماری است که ممکن است سراغ هر فردی که در کارهایش متوسل به چاپلوسی و... بشود، برود. هرچند که بنده برای همه دوستانم آرزوی سلامتی دارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز