خبرگزاری کار ایران

دود این بلاتکلیفی‌ها به چشم‌مان خواهد رفت؛

برزگر: فدراسیون کشتی محمد بنا را برگرداند

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۷۷

برای کرسی گرفتن برنامه ریزی، هزینه و لابی قدرتمند نیاز است. متاسفانه مسئولان ارشد ورزش ما فکر می کنند پست های آسیایی و جهانی هم مثل پست های داخلی به راحتی قابل تقسیم هستند.

پیشکسوت کشتی کشور از فدراسیون کشتی خواست محمد بنا را به راس تیم ملی کشتی فرنگی برگرداند.

منصور برزگر در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به عملکرد تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: به نظرم نتایجی که در این مسابقات به دست آمد اتفاق بزرگی نبود و از قبل قابل پیش بینی بود. رسول خادم در ترکیب تیم خود جوانگرایی کرده و توان اصلی خود را صرف سرمایه گذاری و میدان دادن به جوانان کرده و به نظرم اصلا این بد نیست.

وی افزود: این برای اولین بار نیست که کشتی آزاد ما در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان قهرمانی را کسب نمی‌کند و این نایب قهرمانی چندان مهم نیست و لطمه‌ای به حیثیت کشتی ایران نخواهد زد چرا که ما هر زمان اراده کنیم می توانیم علاوه بر قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان هم شویم.

این پیشکسوت کشتی در رابطه با عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی هم گفت: متاسفانه این بخش هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برد و نتوانسته خود را با شرایط موجود تطبیق دهد. مطمئنا با شرایط کنونی ما نمی توانیم مثل سال‌های گذشته در این حوزه موفق باشیم و فدراسیون کشتی بهتر است به هر نحوی زمینه بازگشت محمدبنا به تیم ملی کشتی فرنگی را فراهم آورد.

وی یکی از بزرگترین مشکلات کشتی کشور را در شرایط کنونی بلاتکلیفی فدراسیون آن دانست و گفت: وقتی یک فدراسیون بودجه مشخصی ندارد و مسئولان ارشد ورزش کشور انتظار دارند با همان بودجه 4 سال قبل این فدراسیون موفقیت های گذشته را کسب کنند طبیعی است که این اتفاق نخواهد افتاد. من فکر می کنم وزارت ورزش باید بودجه فدراسیون ها را بر اساس قیمت روز دلار بسنجد و در اختیار آنها قرار دهد.

برزگر در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا ناکامی فدراسیون کشتی ایران در انتخابات کنفدراسیون کشتی آسیا توجیه قابل قبولی دارد، گفت: اتفاقا توجیه بسیار خوب آن این است که روابط بین الملل ما در هیچ یک از بخش های ورزش فعال نیستند و گویا وظایف خود را نمی‌دانند. کشوری مثل قطر که وسعتش به اندازه یک شهر بزرگ ما هم نیست اکنون می خواهد میزبان جام جهانی فوتبال و حتی المپیک باشد اما کشور ایران با این همه امکانات و توان بزرگ و کوچک از گرفتن یک کرسی بین المللی در آسیا هم ناکام است.

وی افزود: ‌برای کرسی گرفتن برنامه ریزی، هزینه و لابی قدرتمند نیاز است. متاسفانه مسئولان ارشد ورزش ما فکر می کنند پست های آسیایی و جهانی هم مثل پست های داخلی به هر شکلی قابل تقسیم هستند و هر طور که بخواهند می‌توانند در مورد آن تصمیم بگیرند.

ورزش روز دنیا برای پست‌های بین‌المللی خود برنامه ریزی دارد و آنها برای این پست‌ها لیاقت افراد را می‌سنجند و تصمیم می‌گیرند.

مدیرفنی سابق تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: ما در تمام دوران بعد از انقلاب تنها مصطفی هاشمی طبا را به عنوان یک عضو کمیته بین المللی المپیک داشتیم که

خودمان او را کنار گذاشتیم و دیگر هم نتوانستیم جایگزینی برای او پیدا کنیم.

وی در پایان در رابطه با بلاتکلیفی این روزهای ورزش کشور گفت: این سوالی است که مسئولان باید پاسخگوی آن باشند. مطمئنا در این زمینه من هر چه بگویم اثری نخواهد داشت و این بلاتکلیفی رفع نخواهد شد اما مطمئن باشید که استمرار این شرایط در آینده به ضرر ما خواهد بود و دود آن در المپیک به چشم ما خواهد رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز